Barcelona

Ajusten el traçat de la línia 9 del metro per evitar que passi per sota d'alguns edificis

El Departament d'Obres Públiques de la Generalitat ajustarà el projecte entre les estacions de la Sagrera i Mandri per garantir la seguretat, minimitzar les afectacions de les obres i evitar al màxim que el túnel passi per sota d'alguns edificis. Concretament, augmentarà la profunditat del traçat, que en alguns trams arribarà a 86 metres sota terra. A més, es preveu millorar i accelerar el procés constructiu del túnel per mitjà de dues tuneladores, una que farà el túnel entre Sagrera-Meridiana i Mandri i una altra que perforarà el tram de Mandri a Zona Universitària.

Actualitzat
El traçat afectat comprèn les estacions de Sagrera-Meridiana, Mandri, Maragall, Guinardó, Sanllehy , Lesseps i Putxet i té una longitud de cinc quilòmetres i mig, uns cent metres més del que preveia el projecte incial.

Entre les modificacions més destacades, es reajustarà el traçat entre les estacions de Sanllehy i Lesseps, perquè el túnel passi "el màxim possible" per sota de Travessera de Dalt i, per tant, el més lluny possible dels edificis. Concretament, l'estació de Sanllehy se situarà a 86 metres de profunditat, i la de Lesseps, que serà la més propera a la superfície, a 36 metres sota terra.

D'altra banda, el tram que va del Guinardó a Sanllehy es desplaçarà uns 70 metres en direcció al mar, també per allunyar-lo de les edificacions existents.

Pel que fa al tram entre Sagrera-Meridiana i Zona Universitària, la conselleria ha redactat un nou estudi específic que permeti preveure les alternatives més adequades a la morfologia del terreny i a les condicions geotècniques.

L'estudi informatiu del projecte estarà a exposició pública durant un mes. La previsió és que els treballs comencin el 2009 i s'allarguin tres anys. El pressupost de l'obra és de 698 milions d'euros.
ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut