Un usuari del Facebook (Foto: Reuters)
Una dona localitza els seus dos fills, segrestats fa 15 anys pel pare, gràcies al Facebook. (Foto: Reuters)
Estats Units

Facebook tanca la seva botiga de regals virtuals i accepta per fi el botó de protecció de menors

La xarxa social Facebook tanca aquest primer d'agost la seva popular botiga de regals. Des de la seva creació, l'any 2007, molts usuaris d'aquesta xarxa feien servir aquest procediment per enviar regals virtuals als seus amics i contactes, des de pastissos d'aniversari i rams de flors fins a tota mena d'objectes, sempre virtuals, sempre consistents en una icona que simbolitza l'obsequi.

Actualitzat
Les raons que Facebook ha donat són la seva voluntat de centrar-se només en els punts fonamentals del seu negoci. De fet, aquesta mena de productes irreals ocupen encara un espai important en molts dels jocs socials que troben a Facebook i fora un espai lúdic.

A més, dos rastres de la botiga continuaran actius. D'una banda, els objectes que ja han sigut adquirits no desapareixeran. Ningú no perdrà aquell cavallet o aquell pneumàtic que algú li va regalar pel seu aniversari. Tot el que es té es manté.

I d'altra banda, com ha volgut destacar un dels responsables de producte de Facebook al seu blog, la moneda virtual que gràcies a aquesta botiga es va posar en circulació seguirà sent la divisa interna oficial, i els crèdits de Facebook es mantindran operatius.

Facebook Gifts va ser l'inici dels pagaments a la xarxa i ara ja hi ha molts altres serveis i aplicacions que requereixen una aportació econòmica. Per això sempre li quedarà l'honor de ser l'inici d'una "monetització" de la xarxa.

Protecció de menors

D'altra banda, Facebook ha arribat a un acord amb el Child Exploitation and Online Protection Centre (Ceop), l'ens britànic de protecció dels menors a internet, perquè Facebook accepti una aplicació, que cadascú decidirà si vol incorporar o no, amb l'anomenat "botó de pànic", un sistema que adverteix els altres que aquell usuari es troba sota un cert control i que si creu que li fa falta, perquè se sent amenaçat o rep proposicions sospitoses, el pot prémer i d'aquesta manera avisar l'entitat.

Aquest botó ja estava instal·lat en altres xarxes com MySpace, però Facebook es resistia a adoptar-lo amb l'argument que ells mateixos ja reben prou advertiments. De tota manera, després de mesos de negociacions ara s'ha arribat a un acord i per fi l'incorporen. L'aplicació és en anglès i connecta amb aquesta entitat britànica, de manera que el seu ús serà complicat més enllà dels països anglòfons.

Anar al contingut