Actualitat

La CCMA remodela l'oferta de canals de ràdio i televisió

Els àmbits temàtics actuals de Televisió de Catalunya (informació, cultura, infantil i esports) es complementen amb una nova franja dedicada als documentals i el lleure. iCat evoluciona cap a un projecte multicanal musical i creatiu en línia.
El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), a proposta del president, Brauli Duart, ha acordat aquest dimecres la seva nova oferta multicanal de ràdio i televisió, amb l'objectiu de millorar els continguts dels seus canals de distribució.

La reordenació suposa adequar l'oferta temàtica als horaris i les vies de més consum, optimitzant els recursos de Televisió de Catalunya (TVC) i Catalunya Ràdio, en un context de contenció pressupostària, per garantir el manteniment de l'alt nivell de competitivitat dels mitjans de la CCMA.

Amb aquesta nova oferta programàtica està previst que el canal Esport3 s'incorpori al primer múltiplex de TVC (MUX1), amb la qual cosa millorarà considerablement la cobertura i es podrà veure, per primera vegada, a tot el territori català.

La nova oferta multicanal que TVC i Catalunya Ràdio posaran en marxa l'1 d'octubre suposa un estalvi de 12,4 milions d'euros. Les principals partides d'estalvi corresponen a la compra de producció aliena i a la xarxa de distribució.


La nova oferta temàtica de TVC

L'oferta generalista de TV3, la informativa del 3/24, la d'alta definició (HD) i la reciprocitat amb la televisió balear IB3 es mantenen sense cap variació respecte al model actual.

La programació infantil del Super3 i la cultural present al 33 s'oferiran en un mateix canal, de forma adequada als horaris de consum de cadascun dels continguts, tot preservant la programació cultural i la producció pròpia. D'aquesta manera, el Super3 mantindrà la franja horària de 6.00 a 21.30 i el 33 emetrà de 21.30 a 6.00, i l'oferta de programació juvenil quedarà integrada en els diferents canals de TVC.

Esport3 complementarà els continguts actuals amb un nou àmbit temàtic, adequat a la demanda de la societat catalana: incorporarà una important oferta documental vinculada a les temàtiques de natura, aventura, viatges, alimentació i lleure.

La remodelació garanteix el manteniment d'una oferta multicanal sòlida, optimitzant tot el potencial de TVC, per continuar sent la referència al país en informació, entreteniment, ficció, esports, programació infantil i cultural.

TVC, que ha estat motor de la transició digital al nostre país, garanteix amb l'ordenació de canals un model d'èxit i de lideratge fonamentat en la qualitat, la incidència social, la projecció de valors, la innovació, el talent i la preservació de la llengua i la cultura, i alhora treu la màxima rendibilitat dels recursos.

iCat evoluciona cap a un projecte multicanal musical i creatiu

Al Grup d'Emissores Catalunya Ràdio, iCat engega una etapa que la convertirà en una emissora multicanal amb la voluntat d'adaptar-se al nou model de consum de ràdio i en un esforç d'optimització dels recursos. L'emissora, que deixarà d'emetre per FM a partir de l'1 d'octubre, adequa l'oferta per centrar-se en l'escolta online a través del web i de noves aplicacions per a iPhone, Android i tauletes, i també dins la programació de Catalunya Ràdio i Catalunya Música. Paral·lelament s'està treballant en la renovació total del web icat.cat, que s'estrenarà a principis del 2013.

El canal garanteix la continuïtat dels continguts i manté la programació basada en l'escena musical catalana, el millor pop internacional i la cultura emergent i menys convencional. Aquesta temporada estrena un nou programa matinal amb l'agenda cultural del dia, "Els experts", i manté programes emblemàtics com "Delicatessen", d'Albert Puig, i el magazín "Cabaret elèctric", els butlletins horaris culturals i els programes temàtics dedicats als jazz, el folk, la fusió...

Alguns continguts d'iCat es podran continuar escoltant per FM a través de Catalunya Ràdio i Catalunya Música. A Catalunya Ràdio, el programa "Delicatessen", per exemple, ja té una edició especial de dues hores els dissabtes a la nit, i "Generació digital" inclou alguns dels continguts més destacats del canal i l'agenda iCat pel cap de setmana. D'altra banda, Catalunya Música integrarà els programes dedicats al jazz.

En aquesta nova etapa, iCat estrenarà un web multimèdia que integrarà tant l'emissió online de ràdio en directe com àudio a la carta, així com també podcast, vídeo, text i xarxes socials. D'aquesta manera es potenciarà la visibilitat dels espais, programes i notícies culturals que genera diàriament el canal per adaptar-se a la nova realitat del consum de ràdio dels oients.

El nou web, que ja s'està dissenyant, pretén convertir-se en la referència online de l'escena musical i creativa del país, com ja ho és l'emissora actualment. Aquest nou portal serà accessible des de la resta de webs de la CCMA.

En aquest marc multicanal, iCat està renovant l'aplicació per a mòbils amb una nova versió per a iPhone i n'ha estrenat una de nova per a Android. Des dels dispositius mòbils es pot sentir en directe l'emissora, veure les il·lustracions del que s'està emetent, sentir qualsevol programa a la carta, llegir les notícies culturals i sentir la resta d'emissores temàtiques del canal: iCatTrònica, iCatjazz, totCat, musiCatles i Mediterràdio.