TV3 i Catalunya Ràdio continuen líders, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

Segons la 4a onada de l'estudi, corresponent al període comprès entre el setembre del 2009 i l'agost del 2010, TV3 obté un 17,6% de quota i Catalunya Ràdio 487.000 oients diaris.

La quarta onada del 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura confirma el lideratge de TV3 i Catalunya Ràdio. Segons les dades corresponents al període comprès entre el setembre del 2009 i l'agost del 2010, TV3 obté un 17,6% de quota, amb 2,6 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada. L'estudi, fet a partir de 29.524 entrevistes personals, situa TV3 com a líder dels dies feiners i els cap de setmana i de bona part de les franges horàries, inclòs el prime time. També és la cadena més seguida en cadascuna de les províncies catalanes. Qualitativament, TV3 és el canal amb més credibilitat, més amè, l'habitual per veure les notícies i el que té una informació de proximitat millor. Catalunya Ràdio també és líder, amb 487.000 oients diaris, 42.000 més que RAC 1 i 119.000 més que la SER, la segona i la tercera emissores generalistes més seguides. Durant els mesos de juliol i agost, "El matí de Catalunya Ràdio" també ha encapçalat els rànquings d'audiència. A més, Catalunya Ràdio és l'emissora que té més credibilitat, la que ofereix una informació de proximitat millor i la generalista amb una programació més amena. TV3 El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura torna a ratificar que TV3 és la cadena líder a Catalunya, amb el 17,6% de quota de pantalla, seguida de Tele 5, amb el 15%. Antena 3 se situa en el tercer lloc, amb el 13,4%, seguida de TVE, en el quart lloc, amb el 13,3%. En el cinquè lloc coincideixen Cuatro i La Sexta, amb el 6,9%. El K3-33 obté el 2,0% i el canal de notícies 3/24, l'1,4%. Per la seva part, La 2 obté l'1,8%. Pel que fa al liderat setmanal, TV3 segueix al capdavant de l'audiència els dies feiners i els caps de setmana. Per franges, és la més vista de 7 a 11, de 14 a 16 i de 21 a 22 els dies feiners. Els caps de setmana és líder de 7 a 10 i també al prime time de migdia (de 13 a 16) i al de la nit (de 20 a 23). Per zones geogràfiques, TV3 lidera a les quatre províncies. A Barcelona obté un 16,8% de quota; a Girona, un 20,8%; a Lleida, 22,5% i a Tarragona 17,1%. Per comarques, TV3 és líder a totes les comarques de Girona; a les de Barcelona excepte al Baix Llobregat i al Barcelonès; a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran; i a les de Tarragona, excepte al Baix Camp, al Baix Penedès i al Tarragonès. Quant als rànquings qualitatius, les dades assenyalen que TV3 és líder destacat com a canal amb més credibilitat, més amè, habitual per veure-hi les notícies i amb millor informació de proximitat. Catalunya Ràdio Catalunya Ràdio, amb 487.000 oients diaris, és l'emissora més escoltada del país, segons les dades del Baròmetre corresponents al període comprès entre el setembre del 2009 i l'agost del 2010. Catalunya Ràdio manté un avantatge de 42.000 oients respecte a RAC 1 i de 119.000 respecte a la SER, segona i tercera emissores generalistes més escoltades, respectivament. Als mesos de juliol i agost, Catalunya Ràdio, amb 473.000 oients diaris, també ha encapçalat les audiències. Durant l'estiu, 302.000 persones han escoltat diàriament "El matí de Catalunya Ràdio", que es manté com el programa líder del país i supera en 77.000 i 128.000 oients els competidors més immediats. Catalunya Informació és l'emissora informativa líder del país, amb 121.000 oients diaris. Catalunya Música, amb 46.000 oients és també l'emissora més escoltada en el seu gènere, i iCat fm aconsegueix 49.000 oients diaris. Segons l'estudi, Catalunya Ràdio és l'emissora que té més credibilitat, la que ofereix una millor informació de proximitat i la generalista amb una programació més amena.
Anar al contingut