TV3 creix i bat un nou rècord amb 8 anys consecutius de lideratge

TV3 puja el 2017 fins a l'11,7% de quota i obté novament el lideratge absolut anual, aconseguint un nou rècord com a líder a Catalunya per vuitè any consecutiu. També és la cadena generalista que més puja i lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time".
Amb les dades fins al 28 de desembre, els sis programes més vistos del 2017 són de TV3, que en situa 33 en el rànquing dels 40 amb més audiència de l'any. El programa més vist del 2017 a Catalunya ha estat l'emissió del ple del Parlament del 10 d'octubre, amb 1.619.000 espectadors i un 52,3% de quota. També ha estat el dia amb més consum de vídeo, en què el portal de TV3 va batre el rècord d'audiència diària.

TV3 continua sent l'única cadena que té els informatius entre els 40 programes més vistos. Els "Telenotícies" són líders i dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes. A més de liderar en credibilitat i imparcialitat, també encapçalen el rànquing qualitatiu i mantenen el rècord històric assolit l'any passat, amb una mitjana de 8,4.

La valoració qualitativa de TV3 consolida la màxima històrica anual aconseguida el 2016 en el panell GFK: amb un índex qualitatiu de 8,3 es manté com la cadena generalista més ben valorada.

El canal 3/24 continua liderant els canals temàtics de notícies i aconsegueix un rècord històric amb una quota del 2%. La franja del Super3 continua sent la segona opció infantil entre els espectadors de més de 4 anys.

TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2017 i ha augmentat un 30% en usuaris únics. Els cinc programes més vistos han estat els "Telenotícies", "Polònia", "Els matins", "La Riera" i "Merlí".

 

Segons dades de Kantar Media, TV3 arriba al final del 2017 més líder. Tres dies abans del tancament de l'any, manté còmodament el lideratge absolut per vuitè any consecutiu amb una quota de l'11,7%. D'aquesta manera, bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder vuit anys seguits a Catalunya. En aquest període situada en primera posició, des de l'any 2010 fins ara, TV3 ha liderat 74 mesos del total de 96. A més, aquest any ha pujat tres dècimes i és la cadena generalista que més creix respecte al 2016.

Els sis programes més vistos de l'any són de TV3, que en té 33 entre els 40 amb més audiència del 2017. En primer lloc, se situa l'emissió simultània per TV3 i el 3/24 del ple del Parlament del 10 d'octubre, amb 1.619.000 espectadors i un 52,3% de quota. El mateix dia va ser el de més consum de vídeo de TV3 per internet, en què es va batre el rècord d'audiència diària amb 581.000 usuaris únics.

L'actualitat continua centrant l'interès de l'audiència i consolida TV3 en referent informatiu, que aquest any ha fet rècords històrics. És el cas del mes d'octubre, en què TV3 va ser líder amb una quota del 17,5%, a 8,4 punts de La Sexta, segon classificat. Aquesta distància va marcar un nou rècord, des del gener del 1992, quan La 1 va assolir una diferència del 8,1% respecte del segon classificat. A l'octubre, els informatius i els programes especials dedicats a l'actualitat van ser líders, el 3/24 va fer un nou rècord d'audiència, amb un 3,3% de quota, i els portals de la CCMA van aconseguir més rècords.

TV3 continua sent l'única cadena que situa totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos i que dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes. La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panell de l'empresa GFK: a més de liderar en credibilitat i en imparcialitat, es mantenen en un índex mitjà del 8,4. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l'índex mitjà de TV3, que durant el 2017 ha consolidat el rècord de la valoració de la programació aconseguida el 2016: amb un índex qualitatiu de 8,3, es manté com la cadena generalista més ben valorada.

El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota del 2%, cinc dècimes més que l'any anterior. Com a canal de referència, el 3/24 ha seguit l'actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un molt bon resultat d'audiència. Pel que fa al portal 324.cat, ha duplicat l'audiència respecte al 2016, de mitjana ha tingut 1,3 milions d'usuaris únics mensuals i va fer rècord a l'octubre amb 2,8 milions d'usuaris únics.

El liderat absolut de l'any amb els alts índexs d'audiència i liderats parcials diaris de TV3 es basen en una programació que combina informació, entreteniment, ficció i programes de servei. D'aquesta manera, s'ha situat líder en les franges de "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, i de "prime time", de dilluns a diumenge.

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2017. Ha estat líder nou dels onze primers mesos de l'any en la categoria de televisió, segons dades de comScore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de prop d'1,9 milions d'usuaris únics mensuals, i a Espanya, de 2,4.

Durant el 2017, l'audiència digital de TV3 ha augmentat un 30% en usuaris únics respecte a l'any passat. Les reproduccions de vídeo han superat els 105 milions, una xifra que representa una pujada del 33% des del 2016. Els cinc programes més vistos per internet han estat els "Telenotícies", els programes "Polònia" i "Els matins", i les sèries "La Riera" i "Merlí".

 

tv3.cat