El president d'Abertis, Salvador Alemany, veu dificultats al model de vinyeta que estudia la Generalitat per substituir el sistema actual de peatges

Salvador Alemany, president d'Abertis

Salvador Alemany, president d'Abertis a Catalunya Ràdio

En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", amb Marta Romagosa, Alemany ha dit que aquest model, en què es pagaria per temps d'ús, no permetria disposar de diners al moment i no queda clar qui l'hauria de pagar. El president d'Abertis s'ha mostrat més partidari de l'eurovinyeta que defensa el ministeri de Foment, on es paga per recorregut.

Segons Alemany, la proposta catalana "té moltes dificultats i jo estic més a favor, òbviament, de la distància recorreguda. És l'alternativa europea a l'eurovinyeta i que està orientada a la sostenibilitat, i crec que ha de ser el sistema. Nosaltres en això podríem arribar a  ser neutrals, ara, tècnicament, encara s'hi ha de treballar molt".

Alemany també creu que el model de vinyeta provocaria greuges territorials i ha deixat clar que la decisió final acabarà sent política i no de la concessionària.

El govern estudia un model homogeni, àgil i que es pugui implantar aviat pel pagament de vies d'alta capacitat. Són els criteris amb què treballa la Generalitat de cara a definir la manera d'afrontar el cost de les autopistes quan s'acabin les concessions dels peatges. El sistema que proposa és una vinyeta que permeti circular per tota la xarxa viària. 

El president d'Abertis també ha dit que el cost de mantenir una autopista com l'AP7 és de 220.000 euros per quilòmetre cada any. Pel que fa a l'anunci del govern espanyol d'inversions en infraestructures a Catalunya, s'hi ha mostrat escèptic.

Si voleu sentir tota l'entrevista amb Salvador Alemany, cliqueu aquí.

"El matí de Catalunya Ràdio" es fa cada dia, de dilluns a divendres, de les 06.00 a les 13.00.

 

catradio.cat/mati

facebook.com/elmatidecatalunyaradio

twitter.com/maticatradio

 

ÀUDIOS RELACIONATS