Creuers al Port de Barcelona.
Creuers al Port de Barcelona.
Barcelona

El Port de Barcelona rebutja el fons per finançar els accessos d'altres ports perquè atempta contra la seva autonomia financera

El fons d'accessibilitat que preveu implantar el Ministeri de Foment es dotaria amb el 50% dels resultats anuals dels ports que tenen beneficis

RedaccióActualitzat

El Port de Barcelona ha rebutjat el fons d'accessibilitat que preveu implantar el Ministeri de Foment a través d'un decret llei perquè atempta contra la seva autonomia financera. Aquest fons pretén ser un recurs per finançar els accessos terrestres a tots els ports espanyols. Es dotaria amb el 50% del resultat anual dels ports amb beneficis. Això vol dir, amb números de l'any passat, que el Port de Barcelona hauria d'aportar 37,3 milions d'euros per finançar els accessos del conjunt de ports espanyols, una xifra que representa el 30% del total d'aquest fons d'accessibilitat.

El president del Port, Sixte Cambra, ha titllat la mesura de "molt preocupant" perquè, segons ha dit, atempta contra el principi bàsic de la llei de ports, que és l'autofinançament dels ports d'interès general, i limita la capacitat d'inversió d'enclavament. En aquest sentit, ha afirmat: "No només quedaria llastada la nostra competitivitat, sinó que quedaria també afectada la competitivitat dels operadors privats instal·lats en la nostra infraestructura, ja que amb els ingressos generats per la seva activitat es finançarien projectes que donarien més competitivitat a operadors d'altres ports que són competència directa".

A més, aquest fons altera els compromisos financers del port, que té un deute de 440 milions d'euros amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI), i, per tant, el Port de Barcelona hauria d'endeutar-se més per finançar la resta, ha dit Cambra.

Anar al contingut