Ral·li Dakar

Els participants al Dakar passen les verificacions tècniques abans de prendre la sortida

Tot està a punt a Buenos Aires perquè comenci una nova edició del Ral·li Dakar. Durant tot aquest divendres es faran les últimes verificacions de la prova, que començarà, pel que fa a la competició, aquest diumenge dia 2 de gener i s'acabarà el 16 del mateix més. Els pilots ja estan ansiosos per començar la prova. Abans, però, han de passar pels tràmits burocràtics i per les verificacions dels vehicles. No és una feina especialment dura, però sí feixuga per als pilots.

Actualitzat
Els pilots tenen un munt de feina abans de començar a rodar amb els seus vehicles. Abans de començar la prova tots els participants han de fer un bon grapat de gestions administratives, llicències, assegurances, duanes... uns tràmits que es fan molt feixucs per a uns pilots impacients per començar a córrer.

"Toca tot el dia de papers administratius, les assegurances, comprovar tota la feina que s'ha fet abans, que la moto passi les verificacions tècniques, i es fa bastant pesat. Estem més de dues hores fent gestions i el que tenim és ganes de començar la cursa i és un dia llarg", reconeix el pilot català Jordi Viladoms.

Les màquines també passen el seu calvari. Els comissaris tècnics verifiquen tots els detalls per comprovar que tot està dins del reglament. Els elements de seguretat i rescat són escrupolosament revisats, els motors de recanvi es miren amb lupa i fins i tot es comprova que les motos no facin més soroll dels 103 decibels permesos.

Els pilots intenten suportar com poden aquestes llargues esperes que representen els tràmits de verificació, ansiosos perquè comenci la cursa. Hi ha 430 participants que han de passar obligatòriament aquests tràmits, entre ells el més jove, un pilot de 20 anys que debuta a la prova, i el més vell, el pilot japonès de camions Sugawara, amb 69 anys.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut