Un grup xinès compra el 20% d'NH Hoteles per 430 milions d'euros
Un grup xinès ha comprat el 20% d'NH Hoteles. El grup HNA s'ha convertit en el segon accionista de referència de la cadena espanyola després de tancar l'operació amb una inversió de 430 milions d'euros. A més, a partir d'ara, el grup xinès tindrà dos membres al consell d'administració. Entre els objectius de l'operació, que s'ha fet a través d'una ampliació de capital, hi ha la creació d'una nova societat per desenvolupar hotels de gamma mitjana alta (de quatre estrelles) a la Xina, cosa que suposa l'entrada d'NH en un dels majors mercats del món de la mà d'un soci local del mateix sector turístic.
El grup industrial xinès HNA ha entrat a NH Hotels després de comprar un 20% del capital amb una inversió de 430 milions d'euros, segons ha informat la cadena hotelera a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
L'acord preveu una ampliació de capital sense dret de subscripció preferent mitjançant l'emissió de més de 61 milions de noves accions, valorades en 7 euros (2 euros de valor nominal i 5 de prima), que seran desemborsades pel grup xinès.
A més, el consell d'administració d'NH va acordar que l'aliança amb el grup xinès d'HNA implicarà l'entrada de dos membres del grup en el consell d'administració.
D'aquesta manera, el nou soci xinès passarà a ser el segon accionista de la cadena espanyola, per darrere d'Hesperia (que abans de l'ampliació tenia el 25%), i per sobre de Caja Madrid (10,03%), Kutxa (6,14 %), Bancaja (5,65 %), Intesa San Paolo (5,6 %) i Amancio Ortega (5,1%).
L'entrada del grup xinès a NH Hoteles permetrà fer-se lloc en un dels mercats més grans del món, l'asiàtic, i de la mà d'un soci local, HNA, que ajunta empreses de transport aeri, agències de viatge, hotels, gestió aeroportuària, alimentació i finances. La nova societat gestionarà alguns dels hotels d'HNA, que adequaran la seva imatge de marca i segment a les característiques d'NH Hotels, és a dir, passaran a ser de quatre estrelles, d'una gamma mitjana alta.
L'acord preveu una ampliació de capital sense dret de subscripció preferent mitjançant l'emissió de més de 61 milions de noves accions, valorades en 7 euros (2 euros de valor nominal i 5 de prima), que seran desemborsades pel grup xinès.
A més, el consell d'administració d'NH va acordar que l'aliança amb el grup xinès d'HNA implicarà l'entrada de dos membres del grup en el consell d'administració.
D'aquesta manera, el nou soci xinès passarà a ser el segon accionista de la cadena espanyola, per darrere d'Hesperia (que abans de l'ampliació tenia el 25%), i per sobre de Caja Madrid (10,03%), Kutxa (6,14 %), Bancaja (5,65 %), Intesa San Paolo (5,6 %) i Amancio Ortega (5,1%).
L'entrada del grup xinès a NH Hoteles permetrà fer-se lloc en un dels mercats més grans del món, l'asiàtic, i de la mà d'un soci local, HNA, que ajunta empreses de transport aeri, agències de viatge, hotels, gestió aeroportuària, alimentació i finances. La nova societat gestionarà alguns dels hotels d'HNA, que adequaran la seva imatge de marca i segment a les característiques d'NH Hotels, és a dir, passaran a ser de quatre estrelles, d'una gamma mitjana alta.