Imatge de marca del grup hoteler NH Hoteles (Foto: Reuters)
Imatge de marca del grup hoteler NH Hoteles (Foto: Reuters)
Madrid

Un grup xinès compra el 20% d'NH Hoteles per 430 milions d'euros

Un grup xinès ha comprat el 20% d'NH Hoteles. El grup HNA s'ha convertit en el segon accionista de referència de la cadena espanyola després de tancar l'operació amb una inversió de 430 milions d'euros. A més, a partir d'ara, el grup xinès tindrà dos membres al consell d'administració. Entre els objectius de l'operació, que s'ha fet a través d'una ampliació de capital, hi ha la creació d'una nova societat per desenvolupar hotels de gamma mitjana alta (de quatre estrelles) a la Xina, cosa que suposa l'entrada d'NH en un dels majors mercats del món de la mà d'un soci local del mateix sector turístic.

Actualitzat
El grup industrial xinès HNA ha entrat a NH Hotels després de comprar un 20% del capital amb una inversió de 430 milions d'euros, segons ha informat la cadena hotelera a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

L'acord preveu una ampliació de capital sense dret de subscripció preferent mitjançant l'emissió de més de 61 milions de noves accions, valorades en 7 euros (2 euros de valor nominal i 5 de prima), que seran desemborsades pel grup xinès.

A més, el consell d'administració d'NH va acordar que l'aliança amb el grup xinès d'HNA implicarà l'entrada de dos membres del grup en el consell d'administració.

D'aquesta manera, el nou soci xinès passarà a ser el segon accionista de la cadena espanyola, per darrere d'Hesperia (que abans de l'ampliació tenia el 25%), i per sobre de Caja Madrid (10,03%), Kutxa (6,14 %), Bancaja (5,65 %), Intesa San Paolo (5,6 %) i Amancio Ortega (5,1%).

L'entrada del grup xinès a NH Hoteles permetrà fer-se lloc en un dels mercats més grans del món, l'asiàtic, i de la mà d'un soci local, HNA, que ajunta empreses de transport aeri, agències de viatge, hotels, gestió aeroportuària, alimentació i finances. La nova societat gestionarà alguns dels hotels d'HNA, que adequaran la seva imatge de marca i segment a les característiques d'NH Hotels, és a dir, passaran a ser de quatre estrelles, d'una gamma mitjana alta.


Anar al contingut