Barcelona

Trànsit admet que no hi haurà rutes alternatives a alguns trams afectats pel Tour

El Servei Català de Trànsit no ofereix rutes alternatives en alguns dels trams afectats per l'arribada del Tour de França a Catalunya. El seu director, Josep Pérez Moya, ha reconegut, en declaracions a Catalunya Ràdio, el trasbals que suposarà la prova ciclista en la mobilitat aquest dijous i divendres. Per això la principal recomanació és evitar els desplaçaments durant les hores que durin els talls i adequar l'activitat prevista al pas de la caravana. En aquests dos dies de cursa es tallaran 400 quilòmetres de carretera i es mobilitzaran 5.200 persones dels cossos de policia, bombers i Protecció Civil.

Actualitzat
Aquests dos dies de Tour a Catalunya cal estar molt atents als talls i restriccions a les carreteres. Trànsit recomana evitar la circulació per les vies on hi pot haver complicacions, optar pel transport públic i modificar horaris sempre que sigui possible.

Les carreteres que poden ser conflictives dijous són la C-35 i la C-31, mentre que divendres es recomana evitar l'N-260, la C-55 i la C-25. En aquesta altra pàgina trobareu tota la informació detallada dels llocs per on passa el Tour a Catalunya, a les comarques del Gironès, el Baix Empordà, la Selva, el Maresme, el Vallès Oriental, el Barcelonès, el Vallès Occidental, el Bages, el Solsonès i l'Alt Urgell.

El Servei Català del Trànsit ha concretat que algunes de les alternatives als trams afectats per la cursa seran de pagament, com la C-32 o l'AP-7, i que no s'ha arribat a un pacte amb l'organització del Tour perquè assumeixi el cost d'aixecar barreres als peatges.

El director del SCT, Josep Pérez Moya, també ha advertit que les grues de tots els municipis netejaran de cotxes les vies per on passi la cursa, però que els ajuntaments no cobraran als conductors afectats.

Més de 5.000 persones mobilitzades

La presència de la cursa obliga a desplegar un dispositiu de seguretat que mobilitzarà 5.200 persones, 2.200 de les quals són agents de diverses unitats dels Mossos d'Esquadra, que rebran el suport dels altres cossos de seguretat, com ara la policia espanyola, les locals, la Gendarmeria o la policia andorrana. En total hi haurà 1.100 punts de regulació del trànsit, a banda dels desplegats a l'interior de les ciutats de Girona i Barcelona.

S'ha treballat en aquest pla en els últims 8 mesos i s'ha dividit en quinze àrees per garantir que tot surti bé durant la presència d'un dels esdeveniments esportius amb més projecció mediàtica del món, que aquest dimecres a la nit ja s'ha aturat a Girona.

Cal tenir en compte que el Tour mou cada dia 4.500 persones, 2.400 vehicles, 180 ciclistes, 300 acompanyats i membres dels mitjans de comunicació. El pla per garantir la seguretat estarà atent tant a l'amenaça d'ETA, que en altres ocasions ha aprofitat el Tour per fer-se notar, com a possibles accions de treballadors d'empreses afectades per expedients de regulació d'ocupació.

En el cas de la capital catalana, una de les mesures que s'ha pres és desplaçar de manera estratègica els vehicles dels Bombers de Barcelona en diversos punts, per garantir que, si surt algun servei, hi puguin arribar en el temps previst i no topar amb talls i restriccions.

La muntanya de Montjuïc, on acaba l'etapa d'aquest dijous, es preveu que sigui el lloc on més persones es concentrin per veure els ciclistes, fins a unes 300.000, segons els càlculs de l'administració.

Anar al contingut