Soriano diu que amb el finançament necessari Spanair s'hauria recuperat i el Prat seria avui un "hub"

L'expresident de Spanair creu que la companyia va fer fallida perquè no tenia el finançament adequat
Soriano diu que amb el finançament necessari Spanair s'hauria recuperat i el Prat seria avui un "hub"
Madrid

Soriano diu que amb el finançament necessari Spanair s'hauria recuperat i el Prat seria avui un "hub"

L'expresident de Spanair creu que la companyia va fer fallida perquè no tenia el finançament adequat
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'expresident de Spanair Ferran Soriano ha dit que, amb el finançament necessari, l'aerolínia s'hauria recuperat i que l'aeroport de Barcelona avui seria un "hub", amb interconnexió de vols internacionals al sud d'Europa. Soriano ho ha dit aquest divendres per videoconferència en la comissió d'investigació del Parlament sobre la fallida de Spanair, el 27 de gener de 2012, quan ell n'era president. Aquell dia, Spanair va deixar a terra milers de passatgers, i poc després va presentar concurs de creditors amb un deute de 474 milions d'euros.

Soriano ha apuntat que les ajudes de gairebé 180 milions de les administracions públiques "van ser una inversió i no una subvenció" i ha lamentat que l'operació Spanair no va tenir cap suport del govern espanyol, que en canvi sí que va invertir més de 2.000 milions a Iberia per convertir l'aeroport de Barajas en un "hub" intercontinental. "M'hauria agradat que l'estat espanyol hagués fet més per convertir l'aeroport del Prat en un 'hub' gestionat per Spanair. Per exemple, el que va fer amb Iberia en injectar més de 2.000 milions d'euros en aquesta aerolínia. Si una administració pública hagués volgut que Barcelona fos un 'hub', s'hauria d'haver fet el mateix que quan es va apostar per Madrid. Amb una ajuda del 20% del que va rebre Iberia, Spanair estaria volant i l'aeroport del Prat seria un 'hub' aeroportuari", ha defensat

Durant la seva compareixença, Soriano també ha dit que les denúncies de les aerolínies de baix cost Ryanair i Vueling davant la Comissió Europea per ajudes públiques a Spanair van frustrar l'entrada com a soci de Qatar Airways.

L'expresident de Spanair, que ha admès que el seu sou era de 300.000 euros anuals durant els anys que va estar al capdavant de la companyia, ha assegurat que ja ha donat "prou explicacions públiques" sobre la seva fallida.

El setembre passat, un jutjat mercantil de Barcelona va condemnar Soriano i els membres del consell d'administració de Spanair, tret de Joan Gaspart, per no haver presentat el concurs de creditors a temps.

VÍDEOS RELACIONATS