Renfe restableix la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport i n'augmenta la capacitat

La ciutat de Barcelona i l'aeroport del Prat tornen a tenir connexió directa via tren set mesos després que les obres del traçat de l'AVE al Prat de Llobregat van obligar a suspendre el servei. A partir d'ara, però, els trens, no sortiran de l'estació de Sants, sinó que ho faran des de l'Estació de França, passant per les de Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat abans d'arribar a l'aeroport. Augmenta també el nombre de combois en hores punta i la freqüència de pas serà cada mitja hora.
Renfe restableix la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport i n'augmenta la capacitat
Barcelona

Renfe restableix la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport i n'augmenta la capacitat

La ciutat de Barcelona i l'aeroport del Prat tornen a tenir connexió directa via tren set mesos després que les obres del traçat de l'AVE al Prat de Llobregat van obligar a suspendre el servei. A partir d'ara, però, els trens, no sortiran de l'estació de Sants, sinó que ho faran des de l'Estació de França, passant per les de Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat abans d'arribar a l'aeroport. Augmenta també el nombre de combois en hores punta i la freqüència de pas serà cada mitja hora.
Renfe ha restablert la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport del Prat després de les obres d'ampliació de la capacitat de la via i incorpora quatre trens nous a la xarxa de Rodalies que augmentaran la capacitat en un 20% en hores punta. La nova línia 10 tindrà parades a l'Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, el Prat i l'aeroport.

La freqüència de trens serà de dues circulacions per hora i sentit, cada dia de la setmana, amb uns temps de viatge de prop de trenta minuts des de l'Estació de França i l'aeroport, i d'uns vint minuts des de Sants.

El servei començarà a les 05.12 hores a l'Estació de França i a les 06.00 hores a l'aeroport, mentre que els últims trens sortiran des de les dues estacions de capçalera de la línia a les 22.42 i a les 23.44, respectivament.

La recuperació d'aquest servei, interromput des del 4 de desembre del 2005, posa fi als mitjans alternatius previstos per cobrir el termini durant el qual han durat les obres: la llançadora que ha comunicat el municipi del Prat de Llobregat amb l'aeroport de Barcelona i l'autobús des de l'estació de Sants.