Referències i simbologies dels autors dels atemptats del 17A

Actualitzat

Amb l'expressió, de Mohamed Hychami, es van autodenominar els "mujaidins de Ripoll". Alguns dels membres de la cèl·lula aixequen l'índex i reafirmen la unicitat de Déu.

 

Deien ser soldats d'Estat Islàmic, com havia indicat en un dels escrits localitzats en llengua àrab, el mateix Abdelbaki es-Satty. No es consideraven terroristes, sinó membres legítims d'un califat regit per la xaria.

En alguns dels 200 dispositius electrònics localitzats dels autors materials dels atemptats, hi ha recerques a internet sobre líders dels grups jihadistes o nasheeds, com un que elogia el paper dels combatents i els infonen ànim.

La crema de passaports a la masia de Riudecanyes recorda la mateixa que fan els combatents quan entren a Síria per combatre amb un grup jihadista. Renuncien al seu país d'origen i s'identifiquen únicament amb el grup. En definitiva, donen poc valor a aquesta vida.

Les cartes de comiat, com la que va deixar escrita Saïd Aalla, en què demanava perdó a la seva família i pagar els seus deutes formen part també d'aquest acte cerimonial d'un camí sense retorn.

 

Els mocadors que portaven tres dels cinc autors materials dels atemptats també tenen una certa significació. Segons un informe dels Mossos, l'origen podria estar en la figura d'Abu Dujana, conegut com "el guerrer del mocador vermell" perquè el duia quan entrava en combat.

Hi ha antecedents de mocadors vermells entre els autors de l'11-S i en els atemptats de París del 13 de novembre del 2015. Tots aquests elements tenen una iconografia pròpia que els jihadistes s'han fet seva.

 

ARXIVAT A:
Atemptats Barcelona CambrilsJihadisme Terrorisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut