L'informe final atribueix a errors de BP el vessament del golf de Mèxic

Els errors de BP van ser la principal causa del vessament de l'abril del 2010 al golf de Mèxic, que és fins ara la pitjor catàstrofe ecològica de la història dels Estats Units. L'informe final de l'accident, elaborat conjuntament per la Guàrdia Costanera i l'Oficina de Gestió de l'Oceà, apunta que hi va haver un mala gestió en afers com l'ús de materials barats, deficiències de seguretat o de cimentació del pou "Deepwater Horizon", on hi va haver l'explosió que va causar 11 morts i el vessament de gairebé 5 milions de barrils de petroli al mar.
L'informe final atribueix a errors de BP el vessament del golf de Mèxic
Washington

L'informe final atribueix a errors de BP el vessament del golf de Mèxic

Els errors de BP van ser la principal causa del vessament de l'abril del 2010 al golf de Mèxic, que és fins ara la pitjor catàstrofe ecològica de la història dels Estats Units. L'informe final de l'accident, elaborat conjuntament per la Guàrdia Costanera i l'Oficina de Gestió de l'Oceà, apunta que hi va haver un mala gestió en afers com l'ús de materials barats, deficiències de seguretat o de cimentació del pou "Deepwater Horizon", on hi va haver l'explosió que va causar 11 morts i el vessament de gairebé 5 milions de barrils de petroli al mar.
Imatge d'arxiu de vaixells treballant per apagar el foc de la plataforma de BP. (Foto: Reuters)

Imatge d'arxiu de vaixells treballant per apagar el foc de la plataforma de BP. (Foto: Reuters)

Després de 17 mesos d'investigació, les autoritats nord-americanes han conclòs que BP va pagar cara la política de reducció de temps i diners al pou de Macondo. Hi va haver "mala gestió de riscos, canvis d'últim minut als plans, falta de resposta a indicadors clau, un control inadequat del pou i un entrenament insuficient en resposta a emergències", explica el document.

Entre les crítiques que es fan a BP hi ha el fet que no fes cap prova de la cimentació del pou, cosa que "es contradiu directament" amb les normes federals. També se li retreu que confiés en Transocean, una empresa que en els mesos precedents al desastre "tenia un historial de deficiències en l'àrea de seguretat". De l'altra companyia subcontractada, Halliburton, diu que va cometre errors en el procés de cimentació.

Les conclusions s'afegeixen a les que ja va fer públiques la comissió nomenada per Obama després de la catàstrofe, que va repartir les culpes entre BP i les dues subcontractades.

NOTÍCIES RELACIONADES