Les marques blanques ja suposen el 50% dels productes que consumim habitualment

Pasta, escopinyes, puré, magdalenes, rentaplats, colònia, cervesa... Gairebé tots els productes domèstics que comprem tenen la seva versió en marca "no t'hi fixis". Aquests productes, que en moltes ocasions pertanyen a la mateixa empresa d'una marca convencional, són de mitjana un 38% més barats que els seus germans "de marca", fet que en època de crisi crida l'atenció (i de quina manera) als consumidors. I és que les marques blanques ja suposen la meitat dels productes amb què omplim el carro de la compra, i la seva penetració al mercat no sembla tenir aturador.
Les marques blanques ja suposen el 50% dels productes que consumim habitualment
Madrid

Les marques blanques ja suposen el 50% dels productes que consumim habitualment

Pasta, escopinyes, puré, magdalenes, rentaplats, colònia, cervesa... Gairebé tots els productes domèstics que comprem tenen la seva versió en marca "no t'hi fixis". Aquests productes, que en moltes ocasions pertanyen a la mateixa empresa d'una marca convencional, són de mitjana un 38% més barats que els seus germans "de marca", fet que en època de crisi crida l'atenció (i de quina manera) als consumidors. I és que les marques blanques ja suposen la meitat dels productes amb què omplim el carro de la compra, i la seva penetració al mercat no sembla tenir aturador.
L'alimentació i la neteja de la llar són els sectors on menys ens importa la marca del producte.

L'alimentació i la neteja de la llar són els sectors on menys ens importa la marca del producte.

Des del 2007 que l'augment de vendes de productes de marca blanca és imparable. Sobretot en l'àmbit de l'alimentació i la neteja de la llar, on sembla que l'estalvi en el preu compensa que potser els productes no siguin de la millor qualitat. Per exemple, el 55% dels productes en conserva que es venen són de marca blanca, i la llet també és en un 40% dels casos de marca blanca. La meitat dels lleixius, rentaplats, etc., que comprem tampoc són de marca.

Ara, quan es tracta de begudes alcohòliques, perfums i productes per a nadons, aquí sí que no ens la juguem. Aquest tipus de productes són els que menys marca blanca comprem, i no superen el 30% de penetració al mercat. Tant begudes alcohòliques com perfums són el que s'anomenen "productes d'exhibició", que consumim per tal d'acomplir no una necessitat física o més o menys prioritària, i és on les marques són molt valorades i es prioritzen per sobre del preu.

No obstant això, els experts apunten que estem vivint l'"era low cost", i ara els consumidors s'estan plantejant molt seriosament el valor de les marques de tots els sectors.