La nova campanya de trànsit 'Podem evitar-ho' recorre als familiars de víctimes

El Servei Català de Trànsit ha posat en marxa aquest dilluns la segona part de la campanya 'Podem evitar-ho', que consta de 4 peces inèdites on es presenta el testimoni de familiars de víctimes en accidents de trànsit. La campanya vol sensibilitzar la població i fer que reflexioni.
La nova campanya de trànsit 'Podem evitar-ho' recorre als familiars de víctimes

La nova campanya de trànsit 'Podem evitar-ho' recorre als familiars de víctimes

El Servei Català de Trànsit ha posat en marxa aquest dilluns la segona part de la campanya 'Podem evitar-ho', que consta de 4 peces inèdites on es presenta el testimoni de familiars de víctimes en accidents de trànsit. La campanya vol sensibilitzar la població i fer que reflexioni.
Redacció
La Joana Tamburini i el seu marit Jordi Casellas van perdre un fill i l'altre va quedar greument ferit.

La Joana Tamburini i el seu marit Jordi Casellas van perdre un fill i l'altre va quedar greument ferit.

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en marxa aquest dilluns la segona part de la campanya de conscienciació viària començada a finals de l'any passat i on els seus protagonistes són víctimes reals d'accidents i familiars. La sortida d'aquesta campanya coincideix, a propòsit, amb el període de més intensitats a les carreteres i autopistes catalanes, entre aquest últim cap de setmana de juliol i el primer d'agost.

La campanya té el lema Podem evitar-ho i consisteix en espais audiovisuals de 90 segons on es presenta el testimoni real de víctimes i familiars. A partir d'aquest dilluns s'emetran 4 vídeos inèdits, protagonitzats per una víctima, Mireia Sánchez, i la seva germana i el cas de la Montse Montal, l'Enrique Quiles i la família Casellas, que van perdre algun familiar a la carretera. A més, es farà la redifusió dels 4 espais audiovisuals emesos l'any passat protagonitzats per víctimes de diferents sinistres: Josep Roca, Xavi Mireia Sanz, Albert Quiles i Jordi Casellas.

Aquestes peces tindran dos períodes d'emissió: la primera fase anirà del 22 de juliol fins a meitat del mes de setembre, i la segona fase cobrirà un període de quatre setmanes, entre meitats d'octubre i meitats de novembre.

La campanya es difondrà per diferents mitjans: a la ràdio, on les peces duraran 30 segons, s'emetrà per emissores generalistes i radiofórmules durant les franges horàries i programes de més audiència, a les televisions en prime time, al cinema s'emetran 4 espais de la campanya a més de 200 sales de Catalunya i a Internet en format pre roll.

A part de la campanya, el SCT ha posat en marxa un dispositiu policial i fins al 15 de setembre es faran 1.700 controls, entre els de velocitat, alcoholèmia i consum de drogues. A més, ha desplegat el dispositiu 'Pas de l'Estret' per controlar els vehicles que es desplacen des d'altres països europeus cap al nord d'Àfrica.