La FIA cita les set escuderies que utilitzen Michelin el dia 29 a la seva seu de París

Després de l'escàndol de l'últim Gran Premi dels Estats Units de Fórmula 1, la Federació Internacional d'Automobilisme ha convocat els set equips que utilitzen pneumàtics Michelin el proper dia 29 de juny a la seu de la FIA a París. Recordem que aquests set equips van renunciar a córrer a Indianapolis per la falta de seguretat dels pneumàtics de la marca francesa. Les escuderies que els utilitzen demanaven una alternativa que no els penalitzés, ja fos canviar les gomes o bé modificar el traçat del circuit.
La FIA cita les set escuderies que utilitzen Michelin el dia 29 a la seva seu de París
Automobilisme

La FIA cita les set escuderies que utilitzen Michelin el dia 29 a la seva seu de París

Després de l'escàndol de l'últim Gran Premi dels Estats Units de Fórmula 1, la Federació Internacional d'Automobilisme ha convocat els set equips que utilitzen pneumàtics Michelin el proper dia 29 de juny a la seu de la FIA a París. Recordem que aquests set equips van renunciar a córrer a Indianapolis per la falta de seguretat dels pneumàtics de la marca francesa. Les escuderies que els utilitzen demanaven una alternativa que no els penalitzés, ja fos canviar les gomes o bé modificar el traçat del circuit.
Es desconeix si s'aplicaran sancions i si també seran extensibles a Michelin amb relació al greu episodi de diumenge. La polèmica va néixer als entrenaments, quan Ralf Schumacher i Ricardo Zontra van rebentar un pneumàtic. Michelin va analitzar les gomes i va dir als seus equips i a la FIA que els pneumàtics de l'esquerra del darrere no aguantarien tota la cursa i que, per motius de seguretat, demanava que no es fessin servir.

Les escuderies van demanar una "chicane" artificial per reduir la velocitat al revolt més ràpid, però la Federació Internacional s'hi va oposar perquè això perjudicava la competència, ja que la marca rival, Bridgestone, sí que havia portat els pneumàtics adients. Ferrari ha pagat molt car aquest any el menor rendiment dels seus pneumàtics davant dels equips de Michelin, especialment Renault i McLaren, i es va posar al costat de la FIA.

Cap de les opcions plantejades van ser acceptades i es van retirar set equips. En aquesta negativa, s'hi amaguen disputes econòmiques i polítiques entre la FIA i alguns equips que desaproven algunes normes tècniques i el repartiment dels diners procedents de la televisió, per part de Bernie Ecclestone. Per això es van plantejar crear un certamen paral·lel al marge de la federació. Curiosament, Ecclestone va ser ràpidament temptat pel president de la FIA, Max Mosley, per incorporar-se a l'estament oficial, i l'oferta va ser considerada com un cop d'efecte per refredar l'escissió al campionat.

NOTÍCIES RELACIONADES