Madrid

Els usuaris de bancs i caixes paguen aquest any uns 228 euros en comissions, 52 euros més que el 2004

"Per una regulació justa i raonable de les comissions bancàries i financeres", això és el que reclama i defensa l'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances després de comprovar que les comissions han continuat augmentant: en dos anys el consumidor ha pagat una mitjana de 52 euros més. Des de l'Adicae es reclama una regulació de les comissions bancàries i que els usuaris i les entitats financeres puguin negociar i discutir el cobrament d'aquestes comissions. A més, l'associació també reclama més i millor informació al consumidor.

Actualitzat

Els usuaris dels bancs i les caixes han pagat aquest any una mitjana de 228 euros en comissions, 52 euros més que el 2004, per serveis com per exemple disposar de comptes corrents i d'estalvis, targetes o fer transferències. Si més no, així es desprèn de l'estudi que ha portat a terme l'Adicae, tot i que no ha tingut en compte les comissions relacionades amb les hipoteques.

Davant d'aquestes dades, l'Adicae ha reclamat una regulació de les comissions bancàries i que els usuaris i les entitats financeres puguin negociar i discutir-ne el cobrament, ja que en dos anys les comissions han augmentat una mitjana del 24% per usuari, passant de pagar 176,42 euros de mitjana anual per comissions el 2004, a 228,47 euros aquest any.

Per Santiago Pérez, responsable de l'Adicae, tot i les queixes dels consumidors, els bancs mantenen i augmenten les comissions. En aquest sentit, Pérez ha recordat que els consumidors presenten cada any milers de reclamacions relacionades amb el cobrament de els comissions i per haver infringit les obligacions de "transparència" a les quals han de fer front bancs i caixes. Aquestes obligacions són, per exemple, tenir un tauler d'anuncis, poder contactar amb el servei d'atenció al client, donar a conèixer com poder posar una reclamació o disposar d'un pamflet amb les comissions i les tarifes del banc o caixa. Arran d'aquestes mancances, l'Adicae ha tornat a reclamar més i millor informació sobre el cobrament de comissions al consumidor .






Anar al contingut