Sant Joan Despí

El "Sense ficció" "Veritats de mentida", líder del "prime time"

Gairebé un milió de catalans van veure en algun moment el documental

RedaccióActualitzat

Èxit del "Sense ficció" "Veritats de mentida" sobre la "postveritat".  Gairebé un milió de catalans -989.000 espectadors acumulats- van veure en algun moment el documental d'un equip liderat per Montserrat Besses i el debat posterior també amb Pere Bosch. Va ser el programa més vist aquest dimarts darrere del "Telenotícies migdia" i del "Telenotícies vespre" i líder "prime time" amb una audiència de 402.000 espectadors i una quota del 13,3%.

Van seguir el documental especialment els espectadors d'entre 25 i 44 anys. En aquesta franja d'edat de mitjana el programa va aconseguir més d'un 18% de quota de pantalla

Durant l'emissió d'aquesta aposta dels Serveis Informatius de TV3, a més, també hi va haver més de 5.000 tuits de conversa.

El documental, dirigit per Montserrat Besses, reflexiona sobre la difusió de notícies falses i la manipulació de l'opinió pública per a interessos concrets, una pràctica que amb les xarxes socials aconsegueix molt més impacte. També posa damunt la taula quin paper hi tenen els mitjans de comunicació, com els espectadors i usuaris en general.

Després de l'emissió de "Veritats de mentida" es va fer un debat -que també es pot recuperar a través del 3alacarta- per donar trucs per reconèixer falsedats que ens arriben per internet.

tv3.cat

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut