El sector del comerç aguanta millor la caiguda de les vendes a Catalunya que a la resta de l'Estat

El sector del comerç a Catalunya resisteix la caiguda de les vendes de gairebé un 12 per cent al febrer, i destrueix menys llocs de treball que a la resta de l'estat, gràcies al major pes del petit comerç.
El sector del comerç aguanta millor la caiguda de les vendes a Catalunya que a la resta de l'Estat
Barcelona

El sector del comerç aguanta millor la caiguda de les vendes a Catalunya que a la resta de l'Estat

El sector del comerç a Catalunya resisteix la caiguda de les vendes de gairebé un 12 per cent al febrer, i destrueix menys llocs de treball que a la resta de l'estat, gràcies al major pes del petit comerç.
Redacció Actualitzat
El sector del comerç a Catalunya aguanta la caiguda de les vendes de gairebé un 12 per cent al febrer.

Els petits aguanten millor la crisi, a Catalunya.

El sector del comerç a Catalunya aguanta la caiguda de les vendes de gairebé un 12 per cent al febrer i destrueix menys llocs de treball que a la resta de l'estat, gràcies al major pes del petit comerç.

El petit comerç també pateix les conseqüències de la crisi i de la frenada del consum domèstic. En canvi, el sector a Catalunya està aconseguint mantenir millor els llocs de treball que no pas a la resta d'Espanya. La taxa d'ocupació ha baixat un 1,3 per cent, per sota de la mitjana estatal, que és del 2 per cent.

Uns prestatges fets amb palets de fruita, cartells que conviden a apropar-s'hi, preus assequibles i ofertes encisadores són algunes de les estratègies per mantenir l'atenció del comprador i aconseguir vendre. També és important el treball en equip i la dedicació al client quan, per exemple en el cas dels llibres, que ara s'han convertit en productes de luxe, la gent s'ho pensa dues vegades abans de gastar.

El petit comerç s'està adaptant millor al canvi d'hàbits dels consumidors, i la prova és que ha perdut menys ocupació que els grans establiments. Això està fent que, a Catalunya, l'atur en el sector sigui inferior al que hi ha en altres zones on el comerç tradicional ha perdut molt de pes.

Amb els articles de primera necessitat, com són els aliments, passa el mateix. El repte és evitar que el client se'n vagi a les grans superfícies. En aquest cas, el tracte personalitzat i l'amabilitat del venedor tenen un paper clau.

Precisament el sector de l'alimentació és el que ha tingut un descens més lleu en vendes des del principi de la crisi econòmica. Això s'ha aprofitat per obrir més supermercats petits i establiments especialitzats.