El RACE proposa uns fanals de fibra de vidre per reduir el nombre de víctimes de trànsit

El Reial Automòbil Club d'Espanya ha proposat a les autoritats de trànsit la instal·lació de fanals de fibra de vidre a les carreteres en substitució dels convencionals d'acer. Segons el RACE, aquests fanals reduirien "la sinistralitat en les carreteres en un 40 per cent". Entre els avantatges dels nou fanals, a més, hi ha el fet que pesen menys, que són més ecològics i que no necessiten guarda-rails de protecció.
El RACE proposa uns fanals de fibra de vidre per reduir el nombre de víctimes de trànsit
Madrid

El RACE proposa uns fanals de fibra de vidre per reduir el nombre de víctimes de trànsit

El Reial Automòbil Club d'Espanya ha proposat a les autoritats de trànsit la instal·lació de fanals de fibra de vidre a les carreteres en substitució dels convencionals d'acer. Segons el RACE, aquests fanals reduirien "la sinistralitat en les carreteres en un 40 per cent". Entre els avantatges dels nou fanals, a més, hi ha el fet que pesen menys, que són més ecològics i que no necessiten guarda-rails de protecció.
Segons el director de Seguretat Vial del RACE, Tomás Santa Cecilia, els nous fanals són "tan segurs perquè es trenquen amb l'impacte i no absorbeixen l'energia del cotxe", mentre que un xoc d'un automòbil contra els fanals convencionals "provoca la deformació del cotxe i les lesions de gravetat per als ocupants".

El RACE no vol que es canviïn tots els fanals existents, "sinó que en el nou disseny de carreteres es tinguin en consideració aquest tipus de llums".

Per Santa Cecília, "el risc de lesions fortes dels conductors en cas de topada amb els fanals de fibra de vidre és mínim". "Podríem arribar a reduir la sinistralitat a les carreteres en un 40% si s'incorporessin als marges de les carreteres i en els entorns urbans", assegura el RACE. "Preferim canviar un fanal a substituir una vida", ha dit Santa Cecilia.

El RACE ha recordat que de les 1.400 morts en accident de trànsit que s'han produït en els últims cinc anys, "250 van ser conseqüència del xoc d'un vehicle contra un element fix com els fanals".

L'esforç econòmic no seria tan elevat com pot semblar a primera vista, ja que els nous fanals "es fabricarien amb el mateix material que es va utilitzar per a senyals i semàfors".

NOTÍCIES RELACIONADES