El Col·legi d'Enginyers Industrials contradiu el govern i diu que l'AVE no arribarà a Sants el 2007

Les obres de la línia d'alta velocitat ja són a les portes de Barcelona. Segons el Ministeri, els primers trens haurien d'arribar a l'estació de Sants el 2007, però el Col·legi d'Enginyers Industrials diu que aquest compromís no es podrà complir per l'estat de les obres i les proves que caldrà fer durant un any. En total, a la rodalia de Barcelona hi ha 32 quilòmetres de via projectats i 60 que ja estan en construcció.
El Col·legi d'Enginyers Industrials contradiu el govern i diu que l'AVE no arribarà a Sants el 2007
Barcelona

El Col·legi d'Enginyers Industrials contradiu el govern i diu que l'AVE no arribarà a Sants el 2007

Les obres de la línia d'alta velocitat ja són a les portes de Barcelona. Segons el Ministeri, els primers trens haurien d'arribar a l'estació de Sants el 2007, però el Col·legi d'Enginyers Industrials diu que aquest compromís no es podrà complir per l'estat de les obres i les proves que caldrà fer durant un any. En total, a la rodalia de Barcelona hi ha 32 quilòmetres de via projectats i 60 que ja estan en construcció.

Torna a haver-hi dubtes que l'AVE pugui arribar a Barcelona en la data prevista. Ara són els enginyers els que qüestionen els terminis: "Nosaltres creiem que no arribarà a finals del 2007, perquè difícilment es pot complir el calendari establert, en vista de l'estat de les obres, i cal fer proves durant un any."

En canvi, el govern, per boca de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, havia assegurat que els combois entrarien a Sants "a finals del 2007". També s'havia compromès que quan arribés a Barcelona ho fes amb totes les prestacions que ha de tenir l'alta velocitat.

Estat de les obres

Des de Gelida, l'AVE entra al Baix Llobregat passant per Castellbisbal, el Papiol o Sant Vicenç dels Horts. Aquest tram s'està construint. Ja molt a prop de Barcelona la línia es divideix en dos trams. El de mercaderies que va cap al port i el de passatgers, passarà pel Prat per acostar-se a l'aeroport i continuarà cap a Sants.

Hi ha un tram fins a la Roca on les obres no han ni començat. A Montcada i Montmeló s'ha arribat a un acord per soterrar les vies, però a Mollet encara està per veure. Per tant, els treballs es reprenen a partir de la Roca en direcció nord, sempre en paral·lel a l'autopista AP-7.

Tot aquest recorregut fa 92 quilòmetres, si no comptem la ciutat de Barcelona. Hi ha, doncs, 62 quilòmetres en obres i 30 que estan en projecte. Només per la base on col·locar les vies, el cost puja a més de 1.000 milions d'euros. Sembla una xifra prou gruixuda, però no ho és tant si es compara amb la despesa que tindrà travessar Barcelona: un quilòmetre de línia d'alta velocitat a Barcelona multiplica per quatre el que val, per exemple, un de construït a Martorell.

El tren sortirà de la ciutat pel nus de la Trinitat. A les portes del Montseny, l'impacte al paisatge és important. L'AVE, igual com l'AP-7, dificulta la connexió d'aquest parc natural amb el del Montnegre i, per això, han construït aquí diversos passos de fauna. Ja a cavall de les demarcacions de Barcelona i Girona, l'orografia ha fet imprescindible la construcció de falsos túnels, viaductes i passos per sobre i per sota de les vies. Només entre Llinars i Riells, hi haurà cinc viaductes i quatre túnels, la majoria a Palautordera.

NOTÍCIES RELACIONADES