Denuncien l'"assetjament" telefònic i per carta d'empreses de recobrament contra famílies que no poden pagar la llum

Denuncien l'"assetjament" telefònic i per carta d'empreses de recobrament contra famílies que no poden pagar la llum

Denuncien l'"assetjament" telefònic i per carta d'empreses de recobrament contra famílies que no poden pagar la llum

ACN Barcelona.-L'Aliança contra la Pobresa Energètica ha denunciat l'assetjament telefònic i per carta que pateixen famílies vulnerables amb factures impagades de serveis bàsics "per part d'empreses de recobrament i despatxos d'advocats subcontractats per companyies subministradores com Endesa o Gas Natural". Ho ha explicat aquest dijous la portaveu de l'APE, Maria Campuzano, davant l'oficina comercial d'Endesa, on una trentena de membres de l'entitat han protestat per aquestes pràctiques i n'han empaperat els vidres amb cartes que han rebut les famílies. De moment, l'APE té comptabilitztats setze casos. Campuzano ha explicat que algunes persones han arribat a rebre més d'un centenar de trucades en menys de tres mesos i que famílies en situació de vulnerabilitat acreditada pel serveis socials han rebut "amenaces falses" de retirar-los els comptadors, ja que que la Llei 24\/2015 els garanteix els subministraments bàsics. La portaveu de l'APE ha titllat aquestes pràctiques de "mafioses" i "abusives" i ha acusat les subministradores de contractar altres empreses perquè "facin la feina bruta".

(En aquesta actualització, s'afegeixen el nombre de casos que té comptablitzats l'APE i les posicions d'Endesa i Gas Natural). L'Aliança contra la Pobresa Energètca també s'ha concentrat aquest dijous en una acció similar davant el centre de Gas Natural del carrer de Mallorca i s'ha reunit amb el Síndic de Greuges per abordar la situació. A més, ha posat una reclamació a l'Agència Catalana del Consum contra les empreses de recobrament i les subministradores.Campuzano ha explicat que els han arribat casos de persones que reben trucades contínuament d'empreses de recobrament o cartes "amb un llenguatge jurídic molt complex i confús que fan entendre a les famílies que estan demandades quan no és veritat". La portaveu de l'APE ha alertat que aquestes pràctiques generen "un patiment molt gran" i "angoixa" a famílies que ja es troben en una situació molt complicada. Encarna és una de les persones que ha rebut desenes de trucades de forma continuada d'un bufet d'advocats, alguns dies des de les 8 del matí, ha explicat. Encarna té per viure 430 euros al mes d'un subsidi de prejubilació i compta amb l'informe de vulnerabilitat dels serveis socials. "Des de fa sis anys la meva situació és molt dolenta. És impossible pagar l'aigua, el gas, la llum, vestir-me amb aquests diners", ha expressat. Encarna va aconseguir bloquejar del telèfon el bufet d'advocats, però després li van arribar cartes i li van trucar des de d'altres números. Mari Carmen és una altra de les afectades: "És dur, perquè quan arriba una carta dient que et portaran a judici, tu no en tens ni idea i t'espantes. I és un dia rere l'altre. I arriba un moment en què no pots més. Que parin ja d'assetjar-nos. Pareu ja, que esteu jugant amb la salut de les persones. No podem més".Fonts d'Endesa han assenyalat que desconeixen aquestes "males praxis" i que analitzaran si s'ha produït algun error si els arriba informació d'aquests casos, que ara com ara, han puntualitzat, no tenen. Per la seva banda, fonts de Gas Natural han assegurat que la companyia tracta els casos de famílies que no poden pagar els rebuts i que es troben en una situació de vulnerabilitat acreditada pels serveis socials a través d'una unitat especialitzada interna i no amb empreses subcontractades.