Comerciants demanen que les futures autovies de Girona permetin circular a més velocitat

La Cambra de Comerç de Girona ha sol·licitat que la velocitat màxima permesa a les futures autovies Vic-Ripoll i Besalú-Banyoles sigui de 100 quilòmetres per hora, i no de 80 quilòmetres per hora, com preveuen els projectes. A més, demanen que l'Eix Vic-Olot tingui quatre carrils en lloc dels tres previstos incialment.
Comerciants demanen que les futures autovies de Girona permetin circular a més velocitat
Girona

Comerciants demanen que les futures autovies de Girona permetin circular a més velocitat

La Cambra de Comerç de Girona ha sol·licitat que la velocitat màxima permesa a les futures autovies Vic-Ripoll i Besalú-Banyoles sigui de 100 quilòmetres per hora, i no de 80 quilòmetres per hora, com preveuen els projectes. A més, demanen que l'Eix Vic-Olot tingui quatre carrils en lloc dels tres previstos incialment.
La Cambra de Girona reclama que tant les obres de desdoblament de la carretera C-17, entre Vic i Ripoll, com les de la C-66, entre Banyoles i Besalú, s'avancin al 2006-2007, i també que la velocitat no es limiti a 80 quilòmetres per hora. El responsable de la secció d'infraestructures de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha explicat que "volem que el traçat prevegi una velocitat de 100 quilòmetres per hora, en lloc dels 80 quilòmetres per hora, per ser una carretera desdoblada", a més a més de demanar "sobretot" que es mantinguin els terminis d'execució. Pel que fa a l'Eix de Besalú, ha indicat que "volem que es fixin dates ja d'execució" perquè el 2006, quan s'hagi desdoblat la N-260 d'Olot a Besalú, "ja estarà gairebé acabada el 2006 i llavors no tindria continuïtat fins a Banyoles i Girona". La petició de la Cambra de Comerç gironina s'inclou en les al·legacions que ha aprovat l'últim ple de l'entitat, en què també s'insisteix que l'Eix Vic-Olot tingui 4 carrils. L'entitat insisteix en la necessitat de desdoblar la via en 4 carrils i no en tres, com té previst la Generalitat. Segons Espadalé, construir la via de tres carrils suposarà repetir l'error de l'Eix Transversal.