Cellers catalans i estatals busquen obrir-se mercat a Taiwan i Hong Kong en una trobada a Lleida

ACN Lleida.-Un total de 29 cellers lleidatans, catalans i estatals participen fins divendres a Lleida en el 7è International Wine Business Meetings, una missió comercial inversa adreçada al sector vitivinícola en què tindran l'oportunitat de contactar amb 12 dels principals importadors de vins i caves procedents de Hong Kong i Taiwan. L'objectiu d'aquesta trobada es donar a conèixer la qualitat i diversitat dels vins i caves que elaboren els cellers participants a les empreses importadores d'aquests dos mercats asiàtics, així com facilitar l'establiment de relacions comercials entre ambdues parts. El sector del vi a Hong Kong s'erigeix com un dels més importants del continent asiàtic Les importacions de vi l'any 2015 van assolir un total de 63 milions de litres, l'equivalent a 1.379 milions de dòlars. Pel que fa a Taiwan, tot i tenir només 23 milions de consumidors, és el cinquè mercat asiàtic en importació de vi, amb un creixement de gairebé el 70% durant el període 2010-2014. L'any 2014 va importar vins per valor de 147 milions de dòlars.

El Palau de Congressos 'La Llotja' de Lleida és l'escenari aquests dies de la 7a edició de l'International Wine Business Meetings, una missió comercial inversa centrada en el sector vitivinícola i que en aquesta ocasió ha convidat importadors de vins i caves de Taiwan i Hong Kong. L'objectiu de la trobada, organitzada per la Cambra de Comerç de Lleida, és facilitar l'establiment de relacions comercials entre els 29 cellers catalans i estatals participants -més que en altres edicions- amb els 12 importadors i distribuïdors de vins procedents d'aquests mercats asiàtics que també hi prenen part, per tal d'incrementar a mig i llarg termini les exportacions de vins catalanes i espanyoles tant a Hong Kong com a Taiwan i també al continent asiàtic. L'esdeveniment compta amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, el Departament d'Agricultura -a través de Prodeca-, Globalleida i Caixabank.Els bons resultats d'anteriors edicions ha fet que cellers de 20 Denominacions d'Origen (Costers del Segre, Cava, Alella, Conca de Barberà, Catalunya, Empordà, Montsant, Penedès, Pla de Bages, Priorat, Tarragona, Terra Alta, Cariñena, Castilla, Rias Baixas, Navarra, Somontano, Rueda, Rioja i Alacant) es donin cita a Lleida per mantenir aquesta trobada que els pot obrir les portes dos mercats asiàtics en expansió. Les importacions de vi efectuades per Hong Kong l'any 2015 van suposar un total de 63 milions de litres, amb un valor de 1.379 milions de dòlars. Amb una població de 7,32 milions d'habitants amb un elevat poder adquisitiu i gairebé 60 milions de turistes anuals, Hong Kong és alhora el segon centre mundial de subhastes de vi i un nucli reexportador, ja que el 44,25% del vi importat es reexpedeix a destinacions com la Xina continental, Macau o Vietnam. Pel que fa al consum, cal destacar que en els darrers quatre anys s'ha observat un creixement del 13.30% i que en aquests moments ronda els 5 litres per habitant i any, un dels més elevats d'Àsia.En el cas de Taiwan, destaca que, amb només 23 milions de consumidors, es posiciona com el cinquè mercat asiàtic pel que fa a les importacions de vins i el que és més important, amb un creixement de gairebé el 70% en el període 2010-2014. Les importacions taiwaneses van arribar el 2014 als 147 milions de dòlars, el 88% de les quals corresponents a vi embotellat. Pel que fa al consum, cal remarcar que aquest ha marcat una tendència creixent en els darrers cinc anys i en aquests moments se situa al voltant d'un litre per habitant i any, tot i que el consum aparent ronda els 23 litres anuals.La realitat d'aquests mercats però és que els vins catalans i espanyols s'identifiquen en el segment mig-baix del mercat, per darrera dels vins francesos o dels procedents del continent americà, tot i que són apreciats per la seva relació qualitat-preu. A Taiwan, el vi estatal té una quota de mercat del 6,4%, propera als vins americans, italians i xilens però molt per darrera dels francesos (53,9%). El més esperançador però es el fet que ens els darrers cinc anys, les importacions de vi d'origen espanyol han crescut en un 95% i la tendència és que segueixin en aquesta línia, segons ha remarcat Jordi Quejido, responsable del departament de comerç internacional de la Cambra de Comerç de Lleida.Representants d'empreses importadores dels dos mercats asiàtics destaquen el reconeixement que tenen els vins i caves catalans i estatals i, mentre alguns prioritzen un producte a bon preu, altres aposten per la importació de vins i caves de major qualitat i preu. Pel que fa als cellers participants en la trobada, valoren positivament l'oportunitat que suposa la missió comercial inversa per obrir-se nous mercats a l'Àsia -on la majoria ja exporten-, i a la vegada mostren el seu interès per trobar algun importador que, a més d'introduir els seus productes a Taiwan i Hong Kong, també els permeti vendre a altres països del continent asiàtic. Les reunions de treball entre importadors i cellers en el marc del VII edició del International Wine Business Meetings es duran a terme aquest dimarts i dimecres al matí, ja que a la tarda els representants d'empreses importadores tenen l'oportunitat de visitar els cellers lleidatans i catalans. Dijous i divendres, podran fer el mateix amb la resta de cellers participants.

Anar al contingut