Barcelona només pot oferir el servei a un 7% dels infants de 0 a 3 anys

La falta de places a les escoles bressol públiques de Barcelona és una realitat. Només hi pot accedir un 7 per cent de nens i nenes de 0 a 3 anys i això vol dir que hi ha un 93 per cent d'infants que en queden fora. Avui, quan ja s'ha acabat el període de preinscripció, els pares han fet un acte de protesta a la plaça de Sant Jaume. Han fet un dibuix per cada nen que no ha pogut obtenir plaça.
Barcelona només pot oferir el servei a un 7% dels infants de 0 a 3 anys
Escoles bressol públiques

Barcelona només pot oferir el servei a un 7% dels infants de 0 a 3 anys

La falta de places a les escoles bressol públiques de Barcelona és una realitat. Només hi pot accedir un 7 per cent de nens i nenes de 0 a 3 anys i això vol dir que hi ha un 93 per cent d'infants que en queden fora. Avui, quan ja s'ha acabat el període de preinscripció, els pares han fet un acte de protesta a la plaça de Sant Jaume. Han fet un dibuix per cada nen que no ha pogut obtenir plaça.
El terra de la Plaça de Sant Jaume de Barcelona ha quedat, aquest migdia, ple dels noms dels 1.800 nens i nenes que han demanat entrar en una escola bressol pública de la ciutat i s'han quedat sense plaça. L'acte l'ha convocat la Coordinadora d'Associacions de Mares i Pares de les Escoles Bressol Públiques de Barcelona. Fa anys que no es crea cap centre educatiu d'aquest tipus a la ciutat, només el 7% dels infants d'entre 0 i 3 anys de la ciutat tenen una plaça pública, i, cada any, el 60% de les famílies que ho sol·liciten es queden fora. Els pares reclamen solucions tant a la consellera d'Ensenyament, Carme-Laura Gil, com a la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, Marina Subirats. El govern de la Generalitat, que va assumir el compromís de crear 30.000 places noves d'escola bressol en cinc anys, considera que amb les 7.000 places que està promovent actualment a tot Catalunya està complint el que va prometre. Per la seva banda, l'ajuntament assegura que la protesta no va contra ells.