Rècord històric de lideratge ininterromput mensual

L'equip femení del Barça de futbol i les estrenes del "prime time" refermen el lideratge de TV3

TV3 és líder del maig per 46è mes consecutiu, amb una quota del 13,9%, i continua liderant la franja del "prime time"

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 46 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest maig, TV3 ha aconseguit una quota del 13,9%. Ha superat en 0,5 i 2,4 punts les cadenes classificades en segon i tercer lloc, Telecinco i Antena 3. I ha tingut una audiència acumulada de 4.844.000 espectadors.

TV3 continua sent líder a la franja del "prime time", amb una quota del 15,7%, i supera per 4 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència 18 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies, excepte el dia de la final de la Champions femenina de futbol.

També és la cadena més ben valorada al maig, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'Espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Els informatius són líders en totes les edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6
Els informatius són líders en totes les edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: 21 el "TN vespre", 7 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN cap de setmana migdia".

Dotze dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el postpartit de la final de la Lliga de Campions femenina de futbol en primer lloc, amb una quota del 29,3% i 793.000 espectadors. El va seguir el partit entre el Barça i el Chelsea, en què es van imposar les blaugrana i es van convertir en campiones d'Europa, amb 778.000 espectadors i una quota del 28,3%. Aquest és el partit femení de futbol més vist de la història. També, en el rànquing, en el 33è lloc s'ha situat la final de la Copa de la Reina, que va jugar el Barça contra el Llevant i amb què va aconseguir el triplet, que van seguir 309.000 espectadors i va fer un 14,1% de quota.

El tercer programa més vist del rànquing és el "TN vespre" del dia 31 de maig, amb una quota del 29% i 658.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 9 va ser sisè, amb 543.000 espectadors i un 21,9% de quota. El setè va ser el "TN migdia" de l'11 de maig, amb 543.000 espectadors i una quota del 31,9%. I en novè lloc es troba l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana de l'1 de maig, amb una quota del 26,7% i 515.000 espectadors.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 18 va ser el 20è més vist del mes, amb una quota del 27% i 381.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

Bons resultats dels programes del "prime time"

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 20, amb una quota del 22,1% i 569.000 espectadors, va ser el cinquè més vist del mes i té un 8,7 en qualitat. I la nit especial que se li va dedicar al programa pels seus 15 anys, en què sumen la Gala i també "Al cotxe" va tenir una audiència acumulada d'1.074.000 espectadors. De fet, la gala es va situar en l'onzè lloc del rànquing, amb una quota del 22,7% i 506.000 espectadors. El vuitè lloc va ser per al "Sense ficció", amb "Balandrau, infern glaçat", del 18 de maig, amb una quota del 21,5% i 523.000 espectadors, el rècord de la temporada i el més vist des del 15 d'octubre del 2019. A més, té un 8,6 de valoració qualitativa.

El "Crims" del dia 3 de maig, amb el cas Castell, es va situar en desè lloc amb una quota del 19,6% i 511.000 espectadors. El programa ha tancat la temporada amb una mitjana de 478.000 espectadors, una quota del 18,8% i una audiència acumulada de 2.235.000 espectadors. Amb aquestes dades millora els resultats de la primera temporada. I pel que fa a la qualitat, segons el GfK té una puntuació de 8,7.

Aquest mes ha destacat l'estrena de la sèrie "Moebius", els dilluns al "prime time". El primer capítol va fer una quota del 18,9% i 481.000 espectadors i es col·loca en el dotzè lloc. Va liderar la franja i juntament amb el segon capítol que es va emetre el mateix dia va fer una audiència acumulada de 875.000 espectadors. "Safe" es va estrenar tot just després i va fer una quota del 12,8% i 201.000 espectadors.

Al rànquing del mes també hi destaca el "Cuines" del dia 11 de maig, en què Marc Ribas va preparar un turbot a la papillota, amb una quota del 26,2% i 459.000 espectadors; la presa de possessió del president de la Generalitat, del dia 24, amb una quota del 19,3% i 391.000 espectadors; i el "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, amb una quota del 18,5% i 323.000 espectadors.

El portal de la CCMA obté bons resultats i esport3.cat fa el rècord històric

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet més de 12,2 milions de reproduccions de vídeo. "Crims" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb 159.000 usuaris únics i 660.000 reproduccions, un nou rècord del programa. El vídeo més vist del mes ha estat el capítol "Castell" del programa, amb 164.000 reproduccions. "Com si fos ahir" ha tingut gairebé 1,4 milions de reproduccions a la carta i ha estat el programa amb més reproduccions del maig, la millor dada del últims 19 mesos. I el "Sense ficció" estableix un nou rècord d'audiència digital del programa, és el tercer més vist en nombre de reproduccions a la carta, amb 250.000, i el documental "Balandrau, infern glaçat" ja acumula 136.000 reproduccions a la carta.

I el programa més vist en directe va ser la final de la Champions femenina, entre el Barça i el Chelsea, amb gairebé 40.000 usuaris únics.

El portal de la CCMA va tenir 4,4 milions d'usuaris únics. El 324.cat obté una audiència digital de 2,2 milions d'usuaris únics. La secció d'esports del portal de notícies fa rècord històric i spera per primera vegada els 600.000 usuaris únics mensuals, concretament 604.700. És el triple que el mateix mes de l'any passat.

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 266.00 missatges a Twitter. I el "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 62.000 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut