Laura Escanes i Miki Núñez, presentadors de les campanades.
AUDIÈNCIES

TV3 lidera la nit de Cap d'Any i el mes de desembre del 2023

TV3 va tancar l'últim dia de l'any com a líder contundent, amb una quota del 19,5%, la millor del 2023. Les campanades de Cap d'Any van registrar 928.000 espectadors, amb una quota del 36,2% i una audiència acumulada d'1.340.000 espectadors. Pel que fa al desembre en conjunt, la cadena també va liderar amb un 13,4% de quota

Les campanades de Cap d'Any, presentades per Laura Escanes i Miki Núñez, van liderar el rànquing de programes del dia. Van registrar 928.000 espectadors de mitjana, amb una quota del 35,2% i una audiència acumulada d'1.340.000 persones. 

Pel que fa al moment de les campanades, el primer minut del 2024 es va registrar una audiència d'1.023.000 espectadors i una quota del 36,8%, superior a les de la resta de cadenes. 

A més, l'emissió de "Polònia" i de l'"APM?" van liderar la franja de manera contundent. "Polònia" amb 611.000 espectadors de mitjana i un 30,1% de quota, i l'"APM?" amb 519.000 espectadors i un 27,1% de quota. 

Amb aquestes bones dades, TV3 torna a repetir com la cadena més vista l'últim dia de l'any, amb una quota del 19,5%, que és la millor del 2023. 

Pel que fa a l'audiència digital, les campanades de TV3 van ser seguides en directe per 43.000 dispositius únics, cosa que implica un 48% més que l'any anterior. Va ser l'emissió més vista per internet al desembre, al davant de "La Marató de 3Cat", amb 34.700 usuaris únics. 

Amb aquests resultats espectaculars del dia 31 de desembre, TV3 va ratificar el seu lideratge indiscutible durant el 2023. Amb un 13,9% de quota mitjana, ha estat la cadena més vista a Catalunya per 14è any consecutiu. 

TV3 lidera el mes de desembre 

Al desembre, TV3 també va liderar amb claredat, amb una quota del 13,4%. Va superar en 4,8 punts la cadena classificada en segona posició, Telecinco; en 4 9 punts la tercera, Antena3, i en 5,2 punts la quarta, La1 

La cadena ha estat líder 29 dies dels 31 del mes i ha liderat el rànquing de programes diaris en la mateixa proporció: 29 de 31. A més, ha situat 23 programes en el rànquing del 40 més vistos del mes, amb les campanades i l'especial de Cap d'Any de "Polònia" al capdavant. 

Entre els espais més vistos del desembre també hi ha les diverses edicions dels "Telenotícies"; l'"APM?" de resum del 2023; l'especial "Que ens bombin a tots"; la reemissió de "Plats Bruts" del dia 31; "Cuines"; "Joc de cartes"; la sèrie "Això no és Suècia"; l'"Atrapa'm si pots: els millors moments" o "Està passant". 

D'altra banda, TV3, amb una valoració de 8,3 punts, és la cadena generalista més ben valorada del mes de desembre. Els informatius de TV3 també es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb una puntuació de 8,4 punts. 

Al desembre, líder també en digital 

Pel que fa a les audiències digitals, al desembre es van fer 17 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 48% més que al desembre de l'any anterior. Les emissions més vistes en directe per internet del mes de desembre van ser les campanades, amb 43.000 usuaris únics, i "La Marató de 3Cat", amb 34.700 dispositius únics al llarg de l'emissió. Els vídeos de La Marató els van veure més de 84.600 usuaris únics en directe i a la carta, que van fer més de 200.000 reproduccions. 

"Joc de cartes" va ser el programa amb més audiència a la carta del mes. El can veure 190.000 usuaris únics, que van fer 700.000 reproduccions en directe i a la carta 

D'altra banda, 4 milions d'usuaris únics van visitar el portal de 3Cat durant el mes de desembre.  

I, a les xarxes socials, es van publicar més de 98.200 missatges a X (antic Twitter) sobre els programes de TV3. 21.300 corresponents a "La Marató de 3Cat". 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.) 

#AudiènciesTV3   

Anar al contingut