Audiències

Lideratge indiscutible de TV3: la cadena més vista per 14è any consecutiu

Obté la màxima distància respecte de la segona cadena amb 4,6 punts de marge

TV3 acaba el 2023 amb el lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya, amb catorze anys seguits. Ha assolit un 13,9% de quota i ha liderat cada mes de l'any i un 96% dels dies, amb els serveis informatius i els programes d'actualitat com a líders i referents en totes les franges. També és la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya. Un fet que s'ha mantingut constant de manera ininterrompuda des del 2017. L'any 2023, el de l'estrena de la plataforma 3Cat, ha suposat un nou rècord en nombre de reproduccions de vídeo, amb un creixement del 16% respecte a l'any anterior. Pel que fa al SX3, ha liderat la franja infantil les tardes dels dies feiners i ha fet el rècord històric en consum de vídeo

Segons dades de Kantar*, TV3 tancarà l'any 2023, un cop més, líder, amb una quota anual del 13,9%. D'aquesta manera, bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder catorze anys seguits a Catalunya. En aquests catorze anys situada en primera posició, no havia estat mai a tanta distància sobre la segona cadena: 4,6 punts.

TV3 ha liderat tots els mesos del 2023 i només ha deixat de liderar 16 dies en tot l'any. Això implica un 96% de dies liderant el rànquing, sis punts més que l'any anterior.

L'any 2023, de la mateixa manera que en els últims catorze anys, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 13,9%  i el "prime time", amb un 16,5%.

Capdavanters en tots els gèneres

En global, 25 dels 40 programes més vistos durant l'any han estat de TV3, 13 dels quals es troben entre els 25 primers. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. L'espai de TV3 més vist l'any 2023 ha estat l'edició del "TN vespre" del 24 de gener, que va ser vista per 761.000 espectadors i va obtenir una quota del 32,6%. Els Telenotícies han estat el programa més vist durant un total de 336 dies.

Entre els espais més vistos de l'any també hi ha el "Crims" del 20 de març, que va batre el rècord històric del programa; els especials electorals del 28 de maig i el 23 de juliol; el Piromusical de la Mercè; "El foraster", "Polònia", "Joc de cartes" (amb el segon programa més vist de la història del programa, l'11 de gener); l'especial "Que ens bombin a tots" d'ahir, amb Andreu Buenafuente; "Cuines"; el partit de FC Barcelona i el Tottenham del Trofeu Joan Gamper; l'amistós Barça-Madrid de pretemporada; la final de la Champions League Femenina Barça-Wolfsburg; "Cites: Barcelona"; "30 minuts"; "Sense ficció"; "Això no és Suècia" i "Eufòria", a més d'altres edicions del "Telenotícies". El "Col·lapse" del 21 de gener també va batre el rècord històric del programa.

TV3 i els seus informatius, líders també en qualitat

TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant els últims catorze anys, segons el panel GfK**. Aquest 2023 ha marcat un índex qualitatiu de 8,4 punts, exactament el mateix que el registrat pels espais informatius, que també repeteixen lideratge.

Aquest any, els informatius de TV3 també han estat líders d'audiència a molta distància de tots els de la competència.

El nou SX3, encara més a l'alça

El SX3 ha registrat una quota del 8,3% en el target infantil, 4,7 punts més que l'any anterior. A més, ha liderat la franja infantil les tardes dels dies feiners, de 19.30 a 21.55, amb una quota del 18,7%. El 31 d'octubre va obtenir la màxima quota diària en el target intantil des de l'estrena del nou canal, l'octubre del 2022: un 41,2%.

Pel que a Esport3, ha assolit el millor resultat des del 2016, amb un 1%. El 30 d'octubre, dia que va emetre la cerimònia d'entrega de la Pilota d'Or, va aconseguir la millor quota diària (2.8%) des del 2017.

Es disparen les reproduccions de vídeo a internet

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió líder d'audiència a Catalunya el 2023. Segons Comscore, ha liderat tots els mesos dels quals disposa de dades (de gener a novembre), i ja en porta 79 de consecutius, més de sis anys i mig. A Catalunya, ha obtingut una mitjana mensual de 2.387.000 d'usuaris únics. I, a Espanya, una mitjana de 2.813.000 usuaris únics mensuals.

Segons dades d'Adobe Analytics, el 2023 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo a internet en la història, tot coincidint amb l'estrena de la plataforma 3Cat. Se n'han fet més de 165 milions, un 16% més que l'any 2022. També s'han batut els rècords de consum a la carta (més de 108 milions de reproduccions) i reproduccions des de TV connectada (més de 71 milions).

A la plataforma 3Cat s'han fet més de 28,8 milions de reproduccions de vídeo i àudio. En total hi ha prop de 688.000 usuaris registrats.

L'emissió en directe amb més audiència de l'any va ser el partit de pretemporada entre el Barça i el Reial Madrid, amb més de 178.800 dispositius únics. És la millor xifra d'un directe dels darrers anys. I l'espai més vist de l'any ha estat la sèrie "Com si fos ahir", amb més de 16,8 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta.

El vídeo més vist a la carta ha estat el capítol de "Crims" "L'atracament", amb més de 810.000 reproduccions a la carta. I durant les eleccions municipals del 28 de maig, la secció de notícies del portal (324.cat) va registrar la jornada electoral amb més audiència digital de sempre, amb el rècord històric de pàgines vistes (més de 3,5 milions en un sol dia) i la millor audiència diària des de l'abril del 2021.

El consum de vídeo del SX3 també ha fet un rècord històric, amb més de 31,1 milions de reproduccions. És un 32% més que l'anterior rècord històric, de l'any 2020.

Es duplica el consum de vídeo a les xarxes

I, pel que fa a les xarxes socials de 3Cat, segons dades d'Emplifi, s'han fet més de mil milions de reproduccions de vídeo (1.159 milions). És un rècord històric i més del doble que l'any anterior.

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.) 

Enllaç al vídeo promocional

#Audiències3Cat 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut