La CCMA exigirà responsabilitats a l'empresa responsable del sondeig electoral de FORTA i RTVE

En la seva compareixença davant la Comissió de Control de l'actuació de la CCMA al Parlament de Catalunya, la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, ha afirmat que la Corporació exigirà no haver de pagar "ni un euro" pel sondeig electoral del 26-J, en aplicació de la clàusula de compensació econòmica per "desviament" dels resultats de l'enquesta respecte als resultats finals.

Llorach ha recordat que la contractació d'aquest procediment d'enquestes a peu d'urna va ser fruit d'un concurs públic per part de RTVE i FORTA, que va guanyar l'empresa Sigma Dos i ha explicat que "actualment els serveis tècnics de FORTA i RTVE estan avaluant l'impacte dels desviaments i el cost de la penalització que haurà de suportar l'empresa contractant".

"És evident que el sondeig no va tenir la fidelitat que cal exigir a un servei d'aquesta mena. A nosaltres, com entendran, el tema ens preocupa especialment", ha revelat la vicepresidenta. L'emissió del sondeig per TV3 va tenir 474.000 espectadors i una quota del 21,4%.

Durant la sessió, tant Núria Llorach com els directors de Catalunya Ràdio i de TV3, han fet una valoració positiva de la cobertura de la campanya electoral que es va fer des dels mitjans de la Corporació, tot valorant que no va haver-hi incidències de cap mena.

Pel que fa a la situació econòmica, Núria Llorach ha avançat que la Corporació està "en negacions avançades amb el Govern de la Generalitat per disposar de recursos extraordinaris, aquest 2016". Aquests recursos, ha afegit, són "vitals per afrontar el dèficit pel retorn del 5% del sou als treballadors de la CCMA" que s'està fent en compliment de la sentència del Tribunal Suprem. Llorach ha explicat que "la situació pressupostària de la CCMA continua sent d'una alta complexitat" per la caiguda dels ingressos en més del 30% des del 2010, una situació que ha afectat especialment les partides de continguts i d'inversions durant tots aquests anys.

Sobre les noves apostes de la programació per a la temporada que ve, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha explicat que estan "treballant per tirar endavant una graella molt competitiva sobre puntals d'esports i informatius". Pel que fa la televisió, el director de TV3, Jaume Peral, ha anunciat les estrenes de la segona temporada de "Merlí" i de "Catalunya Experience", a més d'"Emergències", un programa de Nous Formats sobre la feina dels bombers.

ccma.cat