Els primers tests de Fórmula 1 de Jerez deixen a Mercedes com a favorits i una evident millora dels Ferrari
Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, amb Ferrari, són els pilots que van obtenir els millors temps en els tests de pretemporada que s'han fet aquesta setmana al Circuit de Jerez. Pel que fa a quilometratge, els pilots de l'escuderia italiana no han estat al capdavant ja que, en aquest apartat, els pilots de Mercedes no han tingut rivals. Nico Rosberg va marcar el quart millor temps, darrere del pilot de Sauber Felipe Nasr, i Lewis Hamilton va fer sisè. No van estar entre els més ràpids, però sí que s'han mostrat com els més consistents i regulars.
Ferrari ha optat aquesta temporada per dur a terme una política més agressiva, que consisteix a preparar els cotxes per fer voltes ràpides sacrificant una mica la seva llegendària fiabilitat. Les novetats que incorpora el motor Ferrari després de la descongelació permesa per la FIA i algunes novetats aerodinàmiques han fet que els monoplaces vermells anessin més ràpids que els de la temporada passada. També ha estat la causa que sorgissin problemes amb més freqüència i que no es poguessin dur a terme tandes llargues simulant curses, com han pogut fer altres equips.
Mercedes, en canvi, ha dedicat les jornades de Jerez a millorar el que era el seu punt feble la temporada passada, la fiabilitat. El nombre de voltes que han fet els seus pilots ha estat espectacular, més de 500, i sempre amb temps molt regulars. Segons va explicar Hamilton a TV3, l'equip encara no ha provat el motor nou, que també té novetats, i per tant no es veurà fins a Barcelona, si l'equip continua en primera línia per ocupar els millors llocs a les graelles de sortida de les primeres curses.
Decepció, en canvi, a Red Bull. La casa Renault, que els subministra els motors, ha modificat els mecanismes gràcies a la disposició de la FIA pel que fa a descongelació. Tots pensaven que d'aquesta manera en millorarien la fiabilitat i augmentarien la potència, però de moment no ha estat així. L'equip Red Bull ha fet només 160 voltes en condicions, i els temps han estat discrets. Cara de pomes agres entre els components de l'únic equip que va ser capaç d'aconseguir victòries en el mundial de l'any passat: les tres de Daniel Ricciardo.
L'equip Toro Rosso, que com el germà gran Red Bull fa servir motors Renault, ha pogut fer el doble de voltes, però s'ha de dir que gairebé totes amb motors vells i només amb la pretensió de donar quilometratge als pilots de l'equip més jove de la Fórmula 1, Carlos Sainz i Max Verstappen. Tant l'un com l'altre impressionants pel que fa a consistència i fiabilitat.
Williams, com solia passar en la passada temporada tampoc ha obtingut temps molt competitius amb els seus pilots Felipe Massa i Valtteri Bottas, però han treballat sense fer soroll i han obtingut nivells de fiabilitat molt interesants.
Com es pot veure en la classificació de temps, els pilots de Sauber han marcat els seus millors registres amb pneumàtics més tous. Però es un fet important que també hagin estat entre els que han pogut donar més voltes, de manera que dona la impressió de que han millorat en els dos apartats.
Lotus va arribar una mica tard als test de Jerez, i per tant les seves prestacions no son segurament les reals. De tota manera s'ha d'apuntar que aquest any han canviat de motors, ja que ara son clients de Mercedes. Aquest fet pot ser per ells molt importants, però fins als entrenaments del circuit de Barcelona-Catalunya, no es podrà saber quines son realment les seves teòriques possibilitats.
Montmeló també serà la clau per l'equip McLaren, el que menys ha rodat en el circuit de Jerez. No podem tenir en compte els registres obtinguts per dos motius. Un que l'equip i Honda han dedicat les jornades andaluses a acollar els diferents elements que componen el seu motor al monoplaça. L'altre que molts dels millors registres aconseguits pels pilots de McLaren es van aconseguir quan hi havia aigua sobre la pista, i per tant amb pneumàtics d'aigua tal com es pot veure en el quadre de resultats. Segons com es miri, el debut de McLaren i Honda ha estat decebedor, però en realitat no ho ha estat tant si es te en compte la complicació que significa el fet de posar en marxa un motor turbo híbrid nou de l'actual reglamentació. En la part positiva cal dir que Honda i McLaren han anat detectant tots els problemes que es presentaven i que tant Fernando Alonso com Jenson Button van quedar en certa manera sorpresos de les bones qualitats que tenien els monoplaces pel que fa al seu comportament. Tant per McLaren, com per els equips rivals, els test que començaran el proper 19 de febrer en el circuit català hauran de donar dades més definitòries.
1) Millors temps absoluts (S: pneumàtic tou , M: pneumàtic mig, I: pneumàtic intermedi d'aigua)
1. Kimi Raikkonen Ferrari 1m20.841s 4 S
2. Sebastian Vettel Ferrari 1m20.984s +0.143s 2 M
3. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1m21.545s +0.704s 3 S
4. Nico Rosberg Mercedes 1m21.982s +1.141s 3 M
5. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1m22.019s +1.178s 4 S
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m22.172s +1.331s 4 M
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m22.276s +1.435s 3 S
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m22.319s +1.478s 2 S
9. Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1m22.553s +1.712s 4 S
10. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1m22.713s +1.872s 3 S
11. Carlos Sainz Jr Toro Rosso-Renault 1m23.187s +2.346s 3 S
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m23.338s +2.497s 1 M
13. Romain Grosjean Lotus-Mercedes 1m23.802s +2.961s 4 M
14. Daniil Kvyat Red Bull-Renault 1m23.975s +3.134s 4 M
15. Jenson Button McLaren-Honda 1m27.660s +6.819s 4 M
16. Fernando Alonso McLaren-Honda 1m35.553s +14.712s 3 I
2) Voltes i quilometratge:
1. Nico Rosberg 308 848
2. Lewis Hamilton 207 570
3. Kimi Raikkonen 200 550
4. Felipe Nasr 197 542
5. Marcus Ericsson 185 509
6. Carlos Sainz Jr 183 504
7. Max Verstappen 170 468
8. Sebastian Vettel 149 410
9. Felipe Massa 144 396
10. Pastor Maldonado 137 377
11. Valtteri Bottas 134 369
12. Daniel Ricciardo 84 231
13. Daniil Kvyat 81 223
14. Romain Grosjean 53 146
15. Jenson Button 41 113
16. Fernando Alonso 38 105