ANÀLISI

Messi també la caga!

Les xarxes socials ens mostren la vessant més espotània de Messi, Piqué o Cristiano Ronaldo, errors inclosos

Actualitzat
És fascinant com els esportistes d'elit han entrat de ple a les xarxes socials. Els veiem treballar al camp i als entrenaments, però gràcies als smartphones ara sabem molt més de la seva vida privada que abans. Sembla que el mòbil sigui una extensió més del seu cos.
 
Neymar, Messi, Albes, Piqué, Sergio Ramos... són futbolistes empresa envoltats de gent que els gestiona els drets, els diners, els espònsors i la comunicació. Per a una entrevista s'ha de moure cel i terra i la donen en comptades ocasiones. Sembla que hagin de mesurar les paraules abans i després del partit. Ara bé, en qualsevol moment et pots trobar un missatge, una foto, un vídeo en directe, una cançó o un "boomerang" dins el seu cotxe particular o al menjador de casa seva. Ja no hi ha intermediari.
 
Una de les xarxes més populars entre els futbolistes és Instagram. Aquesta plataforma va incorporar fa unes setmanes una nova funció: les històries. Els usuaris poden fer una foto o un vídeo de sis segons que s'emet en directe i que es manté a la xarxa 24 hores a l'estil del que ja fa Snapchat.
 
Tots els que som assidus d'Instagram hem experimentat amb aquesta nova funció. La nostra primera història ha passat sense pena ni glòria, però, esclar, no som Leo Messi, que té gairebé 64.000 seguidors, entre els quals m'hi trobo. Sóc de les que cada dia faig un repàs de les bombolletes que apareixen a dalt d'Instagram a veure què expliquen els meus contactes. No fa gaires dies hi vaig veure Leo Messi entremig de la bombolla de PopapCatradio, la bombolla de xulita i la bombolla de Doramed.
 
Leo Messi ha provat les històries d'Instagram, i jo, que el segueixo, he captat la seva primera imatge. Quina emoció! Miro, i era una foto borrosa on s'hi veien les rajoles de terra. És aquesta:

Horrible però comprensible. I és que a les xarxes tots som autodidactes. Quan li pugui fer una entrevista a Leo Messi, d'aquí deu anys, i li pregunti: recordes la teva primera foto a les històries d'Instagram? Segur que no diu una rajola borrosa. Buscarà una resposta més èpica.

Aquest episodi m'ha fet pensar que tots som humans i amb les xarxes socials, més. Amb l'empresa Brandchats vam fer una comparativa entre Cristiano Ronaldo i Messi a les xarxes socials. Valoràvem l'anomenat "sentiment". Qui dels dos genera més comentaris? Com són aquests comentaris? Els resultats de l'anàlisi indicaven que hi ha més comentaris de Cristiano Ronaldo, però en "sentiment" guanya Leo Messi, que té més comentaris positius que CR7.
 
La consultora en xarxes socials Maria Redondo analitzava el comportament d'un i l'altre a la xarxa. Cristiano Ronaldo és molt més actiu i, en canvi, Leo Messi té presència a internet perquè el món parla d'ell i gairebé no cal que hi intervingui.
 
De totes maneres, fa tota la pinta que la història d'Instagram és cosa seva i estic contenta. Demostra que Leo Messi és humà, com a mínim fora del camp i dins de la xarxa.
Anar al contingut