TV3, líder el gener
TV3 obté una quota del 15,7%, gairebé 6 punts que la segona classificada

TV3 comença l'any amb un nou rècord històric, 30 mesos consecutius de lideratge

TV3, líder amb el millor resultat des del gener del 2008, obté una quota del 15,7%, a 5,8 punts de la segona cadena classificada i a 6,6 punts de la tercera

RedaccióActualitzat

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 30 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest gener, TV3 ha aconseguit una quota del 15,7%. Ha superat en 5,8 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 6,6 punts, la tercera, Antena 3. Aquest ha estat el millor mes de gener, des del 2008.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 16,2%, 5,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 16,9%, i supera en 7,7 punts la segona classificada, Telecinco, tot i la forta competència en aquesta franja.

TV3 ha liderat l'audiència 30 dies dels 31 del mes de gener i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir, tot el mes.

També és la cadena generalista més ben valorada al gener, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTE, VRT, CTC, etc.).

TV3, líder el gener
TV3 obté una quota del 15,7%, gairebé 6 punts que la segona classificada


Lideratge informatiu

Excel·lents resultats dels informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, imparcialitat i credibilitat.

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, tot el mes, excepte un dia que ho va fer "El foraster". La resta van ser 22 el "TN vespre", 7 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN cap de setmana migdia".  

Aquest mes, els informatius han fet un dels millors mesos de la temporada amb un resultat excel·lent, perquè els catalans han escollit una vegada més TV3 per informar-se, en un moment d'important actualitat.

Els 10 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 20 en primer lloc, amb una quota del 36,9% i 1.013.000 espectadors, el segon més vist de la temporada; el "TN migdia" del 21 de gener va ser segon, amb 729.000 espectadors i una quota del 27,5%, i també va fer el segon millor resultat de la temporada; el va seguir el "TN cap de setmana vespre" del 19 de gener, amb una quota del 22,2% i 617.000 espectadors. El "TN cap de setmana migdia" del dia 12 va ocupar el setè lloc, amb 509.000 espectadors i un 29,3% de quota.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK, a molta distància de la segona. El "TN comarques", amb un 9,0, és l'informatiu més ben valorat, i el dia 22, amb 497.000 espectadors i una quota del 33,6%, va fer el seu millor resultat des del 17 de gener del 2018. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94,9%, i líders en credibilitat, amb un 96,9%.

El 3/24, amb una quota del 2,1%, iguala el seu millor gener des del 2016.


Molt bons resultats dels programes d'entreteniment, amb alguns rècords

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

"El foraster" del dia 20 és el segon programa més vist del mes, amb una quota del 27,5% i 729.000 espectadors, i el segon més vist després del dia de l'estrena. A més, ha tancat la setena temporada com a líder de la franja, amb una quota mitjana del 24,1% i 634.000 espectadors, i s'ha convertit en la segona més vista de la història. I pel que fa a la valoració qualitativa, té un 8,8, segons el GfK.

El "Polònia" del dia 23 de gener ocupa el cinquè lloc del rànquing dels més vistos del mes, amb una quota del 21,9% i 570.000 espectadors. L'"Està passant", el programa d'humor del vespre, que es va emetre el 20, va ocupar el sisè lloc, amb una quota del 23,1% i 546.000 espectadors, el segon millor resultats de la temporada, i una valoració qualitativa del 8,8, la mateixa que també obté "Polònia".

També destaca el capítol de l'"APM?" del dia 8, amb una quota del 17,0% i 424.000 espectadors, que va fer el rècord de la temporada. I el "Cuines", del dia 14, en què Marc Ribas va preparar un arròs de costella amb bròcoli, amb 403.000 espectadors i un 23,5% de quota, el segon més vist de la temporada.

El "Zona zàping" del dia 3 de gener, amb 373.000 espectadors i una quota del 15,8% va fer el millor resultat des del març del 2019. Un altre programa que ha fet molt bons resultats aquest mes ha estat el "Tot es mou". El dia 21 va fer el rècord de la temporada i també el més vist des del març del 2019, amb una quota del 18,3% i 346.000 espectadors. I "Els matins" també marca la segona millor mitjana de la temporada, amb una quota del 20,2% i 91.000 espectadors.

"El llenguado" es va estrenar amb molt bon resultat, 285.000 espectadors i una quota del 12,8%, sent líder de la franja. I la transmissió de l'entrega dels Premis Gaudí va liderar la franja, amb una quota del 14,9% i 320.000 espectadors.

També ha acabat la temporada "Els meus pares" amb Gemma Nierga, i ho ha fet amb una quota mitjana del 14,2% i 307.000 espectadors.

Aquest més, també ha destacat la informació del Ral·li Dakar a Esport3, amb una audiència mitjana de 42.000 espectadors i una quota de l'1,8%, superant àmpliament a Teledeporte.


Bones audiències a Internet

El portal de la CCMA obté l'audiència més alta des de l'octubre del 2017, i el 3/24.cat, fa la tercera millor dada, amb més de 2 milions d'usuaris.

Al gener, TV3 ha tingut 10,6 milions de reproduccions de vídeo. És un increment del 18% respecte al mateix mes del 2019. El programa més vist a la carta ha estat el "Com si fos ahir", amb 165.000 usuaris únics i més d'1.000.000 de reproduccions, el més que la sèrie ha arribat als 500 capítols. El vídeo més vist ha estat el capítol 505 de la sèrie de la sobretaula, amb 87.000 reproduccions.

Els telenotícies dels dies del temporal Gloria han estat les emissions en directe més vistes del mes.

El portal de la CCMA ha tingut al gener una audiència de mes de 2 milions d'usuaris únics, la millor dada des de l'octubre del 2017, i un 58% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, obté una audiència digital de més de 2 milions d'usuaris únics, pràcticament el doble que el gener del 2019, i la tercera millor dada mensual mai registrada.

I a les xarxes socials, durant el gener la conversa social de TV3 ha generat més de 331.000 missatges a Twitter. El programa més comentat ha estat el "Preguntes freqüents", amb 84.000 missatges. I el segon programa és el "Més 3/24", amb 53.000 missatges.

ARXIVAT A:
Mitjans de comunicacióTelevisió
Anar al contingut