Sis marques de moda catalanes s'uneixen per abordar mercats internacionals

Actualitzat

ACN Barcelona.-El Clúster Català de la Moda (MODACC) ha unit les sis empreses catalanes que desfilen a la propera passarel·la 080 perquè millorin la seva presència en mercats internacionals. Teoh&Lea, Lola Casademunt, Sita Murt, Escorpión, Naulover i Lebor Gabala impulsaran la seva internacionalització a través d'un pla de treball pels pròxims tres anys per accedir a mercats llunyans que "difícilment podrien abordar en solitari", expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat. El primer pas d'aquesta cooperació serà la participació conjunta a la passarel·la barcelonina. L'aliança també preveu que les marques comparteixin oficines d'expansió comercial als Estats Units i a Hong Kong. El Clúster MODACC oferirà el suport tècnic per tirar endavant la col·laboració, "oberta a totes les empreses del sector que vulguin fer créixer les vendes internacionals".

El Clúster Català de la Moda (MODACC), una organització sense ànim de lucre, que integra gairebé 150 empreses relacionades amb la moda a Catalunya, ajudarà a millorar la presència internacional d'aquestes sis empreses. Entre altres aspectes, el pla de treball proposat contempla la participació en la passarel·la 080 Barcelona Fashion i al 080 Fashion Showroom, l'espai comercial dins del 080 que pretén facilitar acords comercials amb agents, distribuïdors i cadenes de botigues d'altres indrets de tot el món.I és que, des de MODACC consideren que "el primer pas d'aquesta aliança serà la seva participació conjunta a la passarel·la 080", que se celebra al recinte modernista Sant Pau de Barcelona la setmana del 4 de febrer. "Totes sis marques treballen creativament per oferir un contingut de moda de primer nivell en el marc de la passarel·la", han aclarit.Aquesta cooperació permetrà a les empreses poder compartir l'experiència de cada una d'elles al mercat. També podran ser més àgils en el procés d'internacionalització i evitaran cometre errades que ja han viscut altres companyies prèviament, reduint costos d'expansió comercial.A més, han remarcat des del Clúster, el fet de presentar-se conjuntament, els farà guanyar atractiu a ulls de compradors o possibles socis comercials, ja que la seva oferta és més àmplia. El nou president del Clúster Modacc i fundador de la marca Teoh&Lea, Pep Generó, ha afirmat que aquesta iniciativa "respon a les necessitats de cooperació de les pimes del sector per competir en un mercat global"."Malgrat que totes les marques participants a la 080 som molt diferents en molts aspectes com ara l'estil de producte o la dimensió del negoci, compartim la necessitat de créixer internacionalment i hem desenvolupat la confiança suficient per cooperar en activitats que poden beneficiar-nos individualment", ha conclòs.

ARXIVAT A:
080 Barcelona Fashion
Anar al contingut