Una treballadora de la nova cadena de restaurants serveix els primer menús
Una treballadora de la nova cadena de restaurants serveix els primer menús (Reuters/Evgenia Novozhenina)

"Saborós i punt": l'alternativa russa a la marxa de McDonald's

Els antics locals de la cadena nord-americana reobren avui sota la nova marca

Actualitzat

De McDonald's a Vkusno & Tochka, que en rus vol dir "saborós i punt". Amb aquest nom han batejat la nova cadena de menjar ràpid que substitueix McDonald's a Rússia, després que la multinacional nord-americana vengués el mes passat els 847 establiments que tenia al país.

A les 11 del matí ha obert el primer restaurant, al mateix local on el 1990 va obrir el primer McDonald's de la Unió Soviètica, a la plaça Puixkin. Desenes de persones s'han concentrat davant del local per ser els primers a tastar els nous menús, que són pràcticament calcats als que oferia McDonald's.

Cua a l'exterior de l'establiment, poc abans que obrís les seves portes
Cua a l'exterior de l'establiment, poc abans que obrís portes (Reuters/Evgenia Novozhenina)

En total, avui han obert els primers 15 restaurants de la nova cadena, coincidint amb la celebració patriòtica del Dia de Rússia. De moment, els establiments no poden oferir tots els plats del menú, ja que encara estan buscant substitucions per a alguns dels productes més populars, com el Big Mac. Per Oleg Paroev, el director de la cadena, l'objectiu és que el consumidor no trobi cap diferència ni en el gust ni en l'ambient dels restaurants.

El menú dels restaurants és pràcticament el mateix, però sense el característic 'Mc'
El menú dels restaurants és pràcticament el mateix, però sense el característic Mac (Reuters/Evgenia Novozhenina)

El Serguei, de 15 anys, gairebé no ha notat cap diferència: "El gust és el mateix", ha explicat mentre menjava una hamburguesa de pollastre amb patates, "el refresc de cola és diferent, però realment no noto cap diferència en l'hamburguesa".

Malgrat l'expectació que ha generat la reobertura, a alguns no els agrada aquesta substitució. Cap al final de la presentació, un noi ha irromput amb un cartell amb el text "Torneu el Big Mac".

Demà s'obriran 50 nous establiments, i en els pròxims dos mesos s'espera poder reobrir la totalitat dels 847 locals que fins ara ocupava McDonald's. Durant aquesta setmana, a la majoria de restaurants s'ha pogut veure la imatge dels operaris retirant el popular logotip de McDonald's, que serà substituït pel nou logo, que representa una hamburguesa i dues patates sobre un fons verd.

Un cartell amb el nou logotip de la cadena de menjar ràpid
Un cartell amb el nou logotip de la cadena de menjar ràpid (Reuters/Evgenia Novozhenina)

La inauguració dels locals sota la nova marca russa significa l'adeu de McDonald's a Rússia --ara ja només queden els locals de l'aeroport i les estacions de tren de Moscou i Sant Petersburg, que són propietat d'un franquiciat diferent--. McDonald's ha venut els gairebé 850 establiments a Alexander Govor, que fins ara era el propietari del gruix de la franquícia al país, però al contracte de compravenda hi han inclòs una clàusula que permetria a la companyia nord-americana recomprar els locals en els pròxims quinze anys.

ARXIVAT A:
RússiaUcraïna
Anar al contingut