Vies renovades a la línia 5 del metro (ACN/TMB)
Barcelona

Reobre el tram de la línia 5 del metro Diagonal-Vilapicina, tallat 10 dies per obres

S'han renovat les vies, s'ha retirat amiant i s'han pres mesures contra les vibracions

Redacció/ACNActualitzat

La línia 5 del metro de Barcelona ha recuperat aquest dilluns el servei habitual després de 10 dies de tall entre les estacions de Diagonal i Vilapicina.

S'hi han fet obres per renovar 1.681 metres de vies, retirar 8.750 quilos de fibrociment i preparar l'estació de la Sagrera perquè continuï operativa durant l'estiu, quan hi ha previst un nou tall de la línia entre aquesta parada i la d'Horta. A més, s'han pres mesures contra les vibracions.

Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s'ha avançat un 45% més del que estava previst, sobretot entre les estacions de Verdaguer i Sagrada Família.

S'ha retirat el balast antic (la grava grossa que hi ha entre els raïls), les travesses de fusta i les fixacions rígides i s'ha muntat el carril sobre nou balast, travesses de formigó i fixacions elàstiques.

Les obres a la línia 5 del metro han consistit a renovar les vies
Les obres a la línia 5 del metro han consistit a renovar les vies (ACN/TMB)

Entre la Sagrera i Congrés, s'ha renovat un altre tram de 644 metres de via sobre una nova plataforma a base de formigó amb nous drenatges i s'han muntat nous carrils amb fixacions antivibratòries.

A prop de la Sagrera, però en sentit contrari, s'ha preparat el mecanisme que facilita les maniobres de canvi de sentit dels trens perquè l'estació pugui continuar en servei com a terminal durant el tall de l'estiu.

Setmana Santa amb servei especial de bus pel tall

El tall va començar el 9 d'abril i aquest dilluns TMB ha fet proves de circulació de trens i de funcionament de la senyalització per assegurar que a les 05.00 hores de dimarts, l'hora d'obertura al públic, tot funcioni correctament des de Cornellà fins a la Vall d'Hebron.

Per suplir el tram afectat, TMB ha habilitat durant aquests dies un servei d'autobús especial que feia per carretera el mateix recorregut que el metro. A més, s'han reforçat les línies L1, L2, L3 i L4 un 20% i els autobusos H8 i D50.

Els usuaris han entomat amb resignació les molèsties, que han implicat més temps de desplaçament per a molts.

El tram afectat ha estat fora de servei entre el 9 i el 18 d'abril (ACN/Carola López)

La tercera tinent d'alcalde de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït la "col·laboració" ciutadana i ha assenyalat que les obres han de permetre "reduir les incidències, millorar el servei del metro de Barcelona, augmentar el confort dels usuaris i mitigar les vibracions que es transmeten als edificis de l'entorn, a més de preparar futurs increments de freqüència".

També ha indicat que "fan possible avançar en l'objectiu de desamiantar tota la xarxa".

 

ARXIVAT A:
Transport públicMetro
Anar al contingut