Espanya vol prohibir els anuncis de menjar no saludable per als menors de 15 anys
El Ministeri de Consum vol prohibir els famosos i els personatges animats en la publicitat, sobretot en horari infantil, amb l'objectiu de reduir l'obesitat i el sobrepès
4 de cada 10 escolars, d'entre 6 i 9 anys, pesen més del que seria aconsellable, segons l'últim estudi que controla l'obesitat infantil a Espanya, l'informe "Aladino" (alimentació, activitat física, desenvolupament infantil i obesitat) del Ministeri de Consum. El sobrepès afecta el 23,3 % i l'obesitat el 17,3 %, segons els criteris de l'Organització Mundial de la Salut.
Reduir aquest problema en nens i adolescents és l'objectiu de la mesura que vol tirar endavant el Ministeri de Consum: prohibir els anuncis d'aliments no saludables adreçats als menors de 15 anys. Fins ara, es marcava l'edat de 12 anys i per ampliar la prohibició caldrà modificar l'anomenat codi PAOS, que autoregula la publicitat d'aliments i begudes adreçada a menors.
El ministeri d'Alberto Garzón vol prohibir la participació de famosos i personatges animats en els anuncis de televisió i cinema, sobretot en horari infantil.
La intenció és arribar a acords amb el sector alimentari, però, finalment, el govern pot decidir les normes necessàries per garantir la protecció de la infància i la joventut, segons s'inclou a la llei de seguretat alimentària.
Abans, caldrà que l'any que ve s'hagi implantat el sistema Nutri-score, un nou etiquetatge dels aliments i begudes, amb un codi de cinc colors que van del verd (més saludable) al vermell (menys saludable) i que van associats a cinc lletres (A, B, C, D i E). L'objectiu seria que només es poguessin anunciar aliments A i B, els més saludables.
- ARXIVAT A:
- SalutMenorsAlimentació