El sistema Nutri-score identificarà amb un codi de cinc colors el menjar menys saludable

Espanya vol prohibir els anuncis de menjar no saludable per als menors de 15 anys

El Ministeri de Consum vol prohibir els famosos i els personatges animats en la publicitat, sobretot en horari infantil, amb l'objectiu de reduir l'obesitat i el sobrepès

Actualitzat

4 de cada 10 escolars, d'entre 6 i 9 anys, pesen més del que seria aconsellable, segons l'últim estudi que controla l'obesitat infantil a Espanya, l'informe "Aladino" (alimentació, activitat física, desenvolupament infantil i obesitat) del Ministeri de Consum. El sobrepès afecta el 23,3 % i l'obesitat el 17,3 %, segons els criteris de l'Organització Mundial de la Salut.

Reduir aquest problema en nens i adolescents és l'objectiu de la mesura que vol tirar endavant el Ministeri de Consum: prohibir els anuncis d'aliments no saludables adreçats als menors de 15 anys. Fins ara, es marcava l'edat de 12 anys i per ampliar la prohibició caldrà modificar l'anomenat codi PAOS, que autoregula la publicitat d'aliments i begudes adreçada a menors.

 

El ministeri d'Alberto Garzón vol prohibir la participació de famosos i personatges animats en els anuncis de televisió i cinema, sobretot en horari infantil.

La intenció és arribar a acords amb el sector alimentari, però, finalment, el govern pot decidir les normes necessàries per garantir la protecció de la infància i la joventut, segons s'inclou a la llei de seguretat alimentària.

 

Abans, caldrà que l'any que ve s'hagi implantat el sistema Nutri-score, un nou etiquetatge dels aliments i begudes, amb un codi de cinc colors que van del verd (més saludable) al vermell (menys saludable) i que van associats a cinc lletres (A, B, C, D i E). L'objectiu seria que només es poguessin anunciar aliments A i B, els més saludables.

 

ARXIVAT A:
SalutMenorsAlimentació
Anar al contingut