Barcelona

Normalitat a la xarxa de Rodalies de Renfe l'endemà d'una nova jornada negra que va afectar més de 33.000 usuaris i 182 trens

La xarxa de Rodalies de Renfe funciona amb normalitat, l'endemà que 33.100 viatgers i 182 trens de rodalies i de mitjana i llarga distància sortissin perjudicats del cúmul d'incidències que hi va haver aquest dimecres a la xarxa ferroviària catalana, la majoria atribuïbles al mal temps. Responsables de Renfe i d'Adif han reconegut que el disseny per l'entrada de l'alta velocitat a Barcelona no fa gens compatibles les obres amb el funcionament normal de les Rodalies. De fet, ha dit, és "el pitjor dels possibles dissenys". Per la seva banda, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha plantejat que la Generalitat assumeixi directament la gestió de Renfe-Rodalies com una empresa separada de la resta de la companyia.

Actualitzat

Els usuaris de Renfe van tornar a viure aquest dimecres una jornada d'indignació pels retards i la manca d'informació. I és que la pluja va ser la responsable d'un nou caos en el servei ferroviari, que va afectar durant hores diverses línies. Uns 33.100 viatgers i 182 trens en van patir les conseqüències. Adif ho va atribuir principalment al temporal i va dir que en aquestes circumstàncies pot passar, i va defensar el bon estat dels sistemes de protecció davant les tempestes. En roda de premsa, el president d'Adif, Antonio González Marín, va tornar a demanar "una miqueta de paciència" als catalans, com dimarts ja va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i va considerar que les avaries d'aquest dimecres rauen "potser en l'atzar" perquè els sistemes de protecció de llamps "no han fallat".

González Marín va destacar que la companyia està realitzant un "esforç ímprobe, que no es nota", per millorar la xarxa ferroviària a Catalunya, però ha advertit que les obres de l'AVE estan provocant gran part de les incidències perquè "s'estan portant a terme amb el pitjor dels dissenys" en confluir en una estació de la qual parteixen i arriben mil trens diaris.

Per la seva banda, el conseller d'obres publiques, Joaquim Nadal, ha plantejat que la Generalitat assumeixi directament la gestió de Renfe-Rodalies com una empresa separada de la resta de la companyia. Nadal ha afegit que no pararà fins que les Rodalies ofereixin un servei homologable a les d'altres països europeus.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut