Cues a l'aeroport del Prat (EFE)

L'aeroport del Prat busca com ampliar-se sense enfrontar-se al territori

Ampliar la tercera pista, potenciar l'aeroport de Girona o canviar la configuració dels vols són algunes de les alternatives que es plantegen

Sílvia MateuActualitzat

L'aeroport del Prat va tancar l'any passat amb un rècord de 52,6 milions de passatgers, però es planteja ampliar-se amb un horitzó de 70 milions anuals i convertit en un hub, un centre de connexió de vols internacionals.

La direcció de l'aeroport i la d'AENA s'estan reunint amb els municipis que envolten la infraestructura, per buscar la millor solució als plans d'expansió.

Des de l'Ajuntament de Barcelona, l'alcaldessa Ada Colau introdueix la reflexió de l'emergència climàtica. Ho explicava així a TV3:

"Crec que no té sentit fer el plantejament a partir de l'ampliació de l'aeroport. El que hem de fer és parlar de com reduïm les emissions, que ho hem de decidir ja. Costa de creure que una ampliació permeti reduir les emissions"

 

Allargar la tercera pista

Entre les opcions que es plantegen, hi ha l'ampliació de la tercera pista del Prat, que s'allargaria mig quilòmetre, ocupant part de l'espai natural de La Ricarda. L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, no vol ni sentir-ne parlar:

"Suposaria un autèntic desastre ecològic per als espais naturals del Prat. No podem permetre, de cap de les maneres, posar-hi ciment a una llacuna natural com és l'estany de la Ricarda. No hi pot haver cap compensació"

 

 

Pistes més aprofitades

També es podria treure més partit a les pistes actuals perquè s'hi puguin fer més operacions. Es podria destinar una pista només a aterratges o només a enlairaments, en comptes de totes dues operacions. Augmentar els vols pot comprometre la qualitat de vida dels veïns i per això s'hi oposa l'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda:

"No estem disposats a què tots els avions passin per la nostra ciutat. N'hem de parlar amb els veïns i les parts implicades, però el que mai acceptaríem són les pistes independents"

 

Tant l'Ajuntament de Castelldefels com el de Gavà s'han compromès a treballar amb els veïns per evitar que una possible ampliació suposi més soroll i més molèsties per als ciutadans.

 

La terminal de l'aeroport de Girona-Costa Brava (ACN / Xavier Pi)

 

Quarta pista a Girona

Fa temps que es parla també de convertir l'aeroport de Girona en la quarta pista del Prat. La directora de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona - El Prat, Sònia Corrochano, creu que potenciar l'aeroport de Girona no solucionarà el problema del Prat:

"No és que Aena no tingui intenció de desenvolupar els plans de Girona, que ho farà, però perquè Barcelona pugui desenvolupar-se i actuar com un hub necessitem consolidar alguna de les alternatives que plantegem"

 

Comissions Obreres ha volgut participar en el debat i aposta per ampliar els aeroports de Girona i Reus, en comptes del de Barcelona. Ho ha defensat el secretari general del sindicat, Javier Pacheco:

 

En un comunicat, Comissions Obreres apunta els mateixos arguments, inclòs el territorial:

"És una aposta per millorar el desenvolupament dels territoris fora de l'àrea metropolitana, ajudant per tant a lluitar contra la despoblació d'una part important de Catalunya"

ARXIVAT A:
AeroportsInfraestructures
Anar al contingut