La Diagonal de Barcelona es corona com la "milla d'or" de la decoració

El preu de ser a una de les zones principals de la ciutat és car, i això deixa fora de joc el petit comerç

Cristina HerranzActualitzat

L'una al costat de l'altra. En pocs metres, en el tram de l'avinguda Diagonal de Barcelona, entre passeig de Gràcia i la plaça Francesc Macià, es concentren desenes de botigues d'interiorisme, decoració, ceràmica o tèxtil per a la llar. És l'anomenada "milla d'or del moble"

Cadenes consolidades de fa anys al costat de firmes de disseny més joves, aplegades en una zona principal de la ciutat de la qual tots volen formar part. Els que disposen d'un aparador a la Diagonal són conscients que el preu de ser-hi és car.

El lloguer d'un local de 1.000 metres quadrats pot costar entre 40.000 i 50.000 euros mensuals, cosa que deixa fora de joc el petit comerç. Per tant, els qui formen part del club del moble de la Diagonal són grans cadenes i companyies amb una alta capacitat d'inversió.

Una de les firmes més joves que han aixecat la persiana és Dareels, una empresa catalana amb seu a Palafrugell dedicada al disseny sostenible i a la fabricació artesanal. Fan servir principalment materials naturals, d'origen renovable o reciclats, procedents d'Indonèsia. Tenen presència en més de 40 països, com França, Corea del Sud, el Japó, la Xina o Mèxic.

"L'avinguda Diagonal és la situació ideal per crear el showroom experimental de la marca, on els clients tant professionals com particulars puguin venir i tocar el producte."

"Tenir la competència al costat és bo, és positiu per al client, ja que li facilita l'elecció del producte que vol comprar", explica David Jofra, president i director creatiu de Dareels.

Una altra de les botigues que han obert fa poc, després de reformar el local, és Kave Home, una firma de mobles de disseny que ha trobat a la Diagonal un aparador perfecte per als seus productes. "Aquí el client pot veure una part del que oferim i després pot visitar la web i veure tot el nostre catàleg. Bona part de les vendes es fan en línia", explica Francesc Julià, president i fundador de Kave Home:  

"Tenim un local de 1.000 metres quadrats, i ser a la Diagonal té un cost elevat, assumible gràcies a les vendes en línia".

Julià explica que busquen el mateix a totes les ciutats: "Ubicar-nos en zones cèntriques on també hi hagi els nostres competidors, com més millor".


Ikea obre una botiga urbana, a peu de carrer

Entre el boom d'obertura de negocis, aquest estiu també s'hi ha fet lloc el gegant suec Ikea, amb un concepte de botiga urbà i a peu de carrer. L'objectiu de la multinacional és estar cada cop més a prop del client i oferir una experiència de compra a 15 minuts caminant o en cotxe a l'interior de les grans ciutats.

Ikea hi ha invertit cinc milions d'euros i ha creat 58 llocs de treball directes. Amb una extensió de 1.525 m² comercials, ofereix una exposició de 3.000 productes, dels quals 1.000 són de venda directa.

A més, els clients poden encarregar els serveis de Click & Collect, pel qual el client compra per internet i recull el producte a la botiga en 24 hores. E​l 31 d'agost, Ikea també va obrir una botiga urbana al Centre Comercial Westfield Glòries.

El mercat català, juntament amb Madrid i Andalusia, són els focus prioritaris de creixement de la companyia. A Catalunya preveu invertir els dos pròxims anys 40 milions d'euros amb l'obertura de dotze botigues.

Botigues a la Diagonal de Barcelona
Més botigues d'interiorisme i decoració (CCMA)


La "milla d'or del moble" s'expandeix i propulsa l'eix comercial

El sector ha trobat en aquest eix principal de la ciutat una bona ubicació per impulsar una demanda creixent i alhora ha ajudat a reurbanitzar la zona, al costat d'establiments de moda i restaurants.

Fa uns deu anys, aquest tram de la Diagonal presentava un aspecte molt diferent del d'ara: desenes de locals buits, comerços tancats i perspectives negres per a la resta. La reforma i l'ampliació de les voreres li ha donat una nova oportunitat a l'avinguda, fins al punt que pràcticament ja no queden locals buits.

La pandèmia ha canviat els hàbits i les rutines. Després del confinament, la cura de la llar va adquirir més importància i l'interiorisme i la decoració s'han convertit en tendència. Per tant, el sector del moble ha desbancat altres sectors com la moda, concessionaris de cotxes o entitats bancàries.

Amb tot, des de la consultora immobiliària asseguren que "l'avinguda Diagonal s'està veient desbordada per l'augment de la demanda. Són negocis que necessiten locals grans, un producte immobiliari escàs en l'actualitat. Per tant, la falta de locals de grans dimensions per a firmes del sector de la decoració podria derivar en un augment de l'activitat també en eixos propers com Balmes, Muntaner o Via Augusta", explica Miquel Laborde, soci fundador de Laborde Marcet.

 

ARXIVAT A:
Comerç
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut