França prohibeix els vols interiors amb alternativa de dues hores i mitja en tren
Una comissió climàtica presidencial havia recomanat suprimir els vols interiors amb alternativa de fins a 4 hores, però les queixes de les regions ho han impedit
França prohibeix els vols interiors amb alternativa de dues hores i mitja en tren
Un home camina per l'aeroport Charles de Gaulle, a París (Reuters / Gonzalo Fuentes)
Un home camina per l'aeroport Charles de Gaulle, a París (Reuters / Gonzalo Fuentes)

França prohibeix els vols interiors amb alternativa de dues hores i mitja en tren

Una comissió climàtica presidencial havia recomanat suprimir els vols interiors amb alternativa de fins a 4 hores, però les queixes de les regions ho han impedit

Josep Maria Camps Collet
TEMA:
Crisi climàtica

L'Assemblea de França ha aprovat aquest dissabte prohibir els vols interiors dels trajectes que tinguin una alternativa en tren de menys de dues hores i mitja de durada.

És una mesura que forma part d'una llei més àmplia que pretén que el 2030 s'hagin reduït les emissions de gasos d'efecte hivernacle un 40% respecte dels nivells del 1990.


De 4 hores a 2,5

La mesura aprovada retalla la proposta feta perla comissió climàtica de ciutadans creada pel president de França, Emmanuel Macron, de prohibir tots els trajectes amb alternativa ferroviària de menys de 4 hores.

Aquesta proposta va generar queixes d'algunes regions, que van considerar que quedarien molt aïllades, parer que va defensar a l'Assemblea el ministre de Transports, Jean-Baptiste Djebbari:

"Hem escollit dues hores i mitja perquè amb quatre hores hi hauria el risc d'aïllar territoris sense litoral, inclòs el gran massís Central".


Air France ja ho fa

Air France ja va suprimir fa un any els vols de menys de 2 hores i mitja d'aquestes característiques i, a canvi, va rebre un préstec de 7.000 milions d'euros.

La nova llei ampliarà la mesura a totes les companyies que operen al país, mentre Air France assegura que a finals del 2021 haurà suprimit el 40% de les rutes interiors.

L'aprovació de la llei, que ara haurà de passar pel Senat i tornar a l'Assemblea, l'ha defensada la ministra d'Indústria, Agnes Pannier-Runacher:

"Sabem que l'aviació contribueix molt a les emissions de CO2 i que degut al canvi climàtic hem de reduir les emissions, però igualment hem de donar suport a les nostres empreses i no deixar-les caure pel camí."

"Buidada" de contingut

Segons l'esquerra radical la França Insubmisa la reducció a dues hores i mitja ha "buidat" de contingut la mesura, perquè amb 4 hores s'haurien suprimit les rutes que tenen més emissions.

Segons informa el diari The Guardian, l'associació de consumidors UFC-Que Choisir també havia demanat mantenir les 4 hores per donar "una mica de substància" a la mesura.

77 vegades més emissions

Segons els càlculs d'aquesta associació, el tren és força competitiu en els trajectes d'un màxim de 4 hores enfront l'avió, també pel que fa als temps de trajecte:

"De mitjana, l'avió emet 77 vegades més CO2 per passatger que el tren en aquestes rutes, i a més el tren és més barat i el temps perdut es limita a 40 minuts."

Aquesta associació ha reclamat mesures per garantir que l'empresa que gestiona els ferrocarrils francesos, l'SNCF, no aprofiti la situació per inflar els preus ni degradar la qualitat del servei.

 

 

 

ARXIVAT A:
FrançaCrisi climàticaMobilitat
Anar al contingut