El Tibidabo comença a retirar els vagons del funicular i inicia les obres de remodelació
El Tibidabo comença a retirar els vagons del funicular i inicia les obres de remodelació

El Tibidabo comença a retirar els vagons del funicular i inicia les obres de remodelació

Una grua de gran tonatge aixeca un dels vagons del funicular del Tibidabo en el marc de les obres per substituir la infraestructura el 26 de setembre del 2019. Pla general. (Horitzontal)
Una grua de gran tonatge aixeca un dels vagons del funicular del Tibidabo en el marc de les obres per substituir la infraestructura el 26 de setembre del 2019. Pla general. (Horitzontal)

ACN Barcelona.-El Parc d'Atraccions Tibidabo ha iniciat aquest dijous al matí les obres de millora i remodelació del funicular amb la retirada dels quatre vagons de les vies, en una operació que durarà dos dies. Per aixecar els vagons, de 12 tones cadascun, s'ha habilitat una gran grua de 200 tones. Les obres de millora, que es faran en diferents fases, s'allargaran fins a l'octubre del 2020, que és la data prevista perquè es posi en funcionament el nou funicular, anomenat Cuca de Llum. Al llarg d'aquest any es faran canvis a les vies i a les catenàries per adaptar-les als nous vehicles i es millorarà la seva operativa i les condicions de seguretat. Fins al final de les obres s'ha habilitat un autobús que ofereix un servei diari des de la plaça Kennedy.

En virtut del conveni signat entre la Fundació TMB i el Parc d'Atraccions Tibidado un dels vagons del funicular actual passarà a formar part de la col·lecció del futur Museu del Transport. Els altres vehicles es desballestaran seguint la legislació vigent en matèria de medi ambient.Més de 100 anys d'història del primer funicular de l'EstatEl funicular del Tibidabo es va inaugurar l'octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del Parc. Era el primer funicular de tot l'Estat Espanyol i amb els anys es va convertir en tota una icona no només del Tibidabo sinó també de la ciutat de Barcelona.En aquests més de 100 anys ha sofert diverses modificacions i rehabilitacions. Una de les més destacades va ser el 1958 en què les carrosseries de fusta es van substituir per les carrosseries metàl·liques que coneixem actualment.El trajecte del funicular és de 1.130 metres. En els últims 25 anys, període des del qual es tenen dades registrades, ha transportat més de 7 milions de visitants i ha recorregut més de 21.500 quilòmetres, l'equivalent a pujar 2.440 vegades l'Everest, segons indiquen els responsables de la infraestructura.

Anar al contingut