Abans del 2026 hi haurà una vintena de creuers amb aquesta tecnologia

El primer creuer del món propulsat per gas liquat arriba al port de Barcelona

Tot i que es tracta d'un combustible fòssil, es considera que és més respectuós amb el medi ambient que el gasoil usat fins ara, una versió que els ecologistes qüestionen

Actualitzat

El primer creuer propulsat amb gas liquat ha atracat al port de Barcelona aquest divendres. L'AIDAnova és el primer del món que no fa servir gasoil, sinó aquest combustible més respectuós amb el mediambient. Un combustible fòssil pel qual aposten cada cop més companyies, començant per la líder mundial, Carnival.

Tot i que aquest any només n'hi haurà tres en funcionament, abans del 2026 se n'hi hauran sumat almenys una vintena.

 

 

La transformació tecnològica que permet utilitzar aquest tipus d'energia passa forçosament per la capacitat dels ports per poder subministrar-la.

A Barcelona, primer port d'Europa per nombre de creuers, s'ha adaptat la planta d'Enagas perquè en subministri a les noves embarcacions. Per les dimensions del barco, aquesta operació es farà mitjançant una gavarra

El port calcula que aquest combustible alternatiu suposa un 80% menys d'emissions d'òxids de nitrogen (NOx), un 40% menys d'emissions de diòxids de carboni (CO2), elimina els òxids de sofre i les partícules en suspensió.

 

 

Entitats socials i ecologistes, però, ho consideren una cortina de fum, perquè els creuers ja existents no es poden adaptar al gas. A més, denuncien que el gas liquat  és un combustible fòssil que pot generar fins a un 9% més d'emissions d'efecte hivernacle que el gasoil marí, segons calcula un estudi de Transport & Enviroment.

A l'octubre arribarà una altra nau a Barcelona de la mateixa empresa, el Costa Smeralda, amb la mateixa capacitat i també de 337 metres d'eslora.

ARXIVAT A:
TurismeMedi ambient
Anar al contingut