Prada de Conflent

El govern impulsa records identitaris per reforçar la imatge de Catalunya al món

La Conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa ha presentat un nou projecte amb el qual es pretén reforçar la imatge de Catalunya al món a través de la promoció de records que reflecteixin millor la identitat catalana, resumint Catalunya en 120 icones allunyades dels toros i els típics barrets mexicans. El catàleg es publicarà al setembre amb l'objectiu d'abordar el mercat dels records típics i ampliar l'oferta amb productes artesans que reflecteixin amb més fidelitat la realitat de Catalunya i que potenciï la seva marca de país.

Actualitzat
Els correfocs, el modernisme i els castells seran alguns dels protagonistes de la guia, que pretén servir tant a les mateixes oficines de turisme de la Generalitat i dels ajuntaments, com a les agències privades i els comerciants, segons ha explicat el conseller Josep Huguet en una roda de premsa en el marc de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE).

Huguet ha defensat que aquest catàleg d'icones s'ha elaborat d'acord amb criteris "científics" i no polítics, i ha explicat que en la seva creació han participat una comissió d'institucions i experts, a més de la Direcció General de Turisme.

Huguet s'ha defensat així de les crítiques d'alguns mitjans que, segons que ha dit, "l'acusen de perseguir els toros i les sevillanes", i ha insistit que la seva feina no consisteix a prohibir res sinó a potenciar la singularitat de Catalunya, "una cosa que tots els països poden fer".

La iniciativa es basa de moment a llançar un missatge al mercat "de qualitat" a través d'aquest catàleg, i una vegada aconseguit aquest objectiu, abordar el turisme de masses, "molt més difícil", segons el parer del conseller.
Anar al contingut