Adif va revisar dilluns el lloc de l'accident de Vacarisses i no hi havia "anomalies"

Els operaris treballaran 24 hores al dia, almenys fins al cap de setmana, per retirar els 450 metres cúbics de terra i pedres
Adif va revisar dilluns el lloc de l'accident de Vacarisses i no hi havia "anomalies"
Vacarisses

Adif va revisar dilluns el lloc de l'accident de Vacarisses i no hi havia "anomalies"

Els operaris treballaran 24 hores al dia, almenys fins al cap de setmana, per retirar els 450 metres cúbics de terra i pedres
Redacció Actualitzat
Pedres i terra al costat del tren que ha descarrilat a Vacarisses (ACN)

Pedres i terra al costat del tren que ha descarrilat a Vacarisses (ACN)

Adif assegura que el lloc on ha descarrilat un tren de la línia 4 de Rodalies, a Vacarisses, es va inspeccionar tot just 24 hores abans de l'accident, "sense detectar-hi anomalies". El sinistre ha causat 1 mort i 49 ferits, la majoria lleus. Al comboi hi anaven 133 persones. 

L'empresa ha assegurat que els tècnics van passar per la zona on hi ha hagut l'esllavissada i el descarrilament dilluns al migdia i no van alertar de cap incidència. Tampoc ho van fer els maquinistes al llarg de tot dilluns. Ho ha explicat la presidenta d'Adif, Isabel Pardo,

"Sembla que hi va haver una inspecció ahir i una altra divendres, en què en principi no es va apreciar cap indicatiu d'aquesta esllavissada."

L'administrador d'infraestructures ferroviàries ha obert una investigació per aclarir les causes de l'accident.

"En principi i amb tota la prudència", manté Pardo, la causa ha estat l'enfonsament d'un "mur de maçoneria amb molta altura". És un mur "amb molta edat" i en un punt singular, molt estret, que té un pla de vigilància especial.

La presidenta d'ADIF ha visitat el lloc de l'accident (ACN)

Des de diversos sectors, com sindicats i geòlegs, es denuncia la falta d'inversions i de manteniment de la línia 4 de Rodalies.

A la zona de l'accident hi ha plogut força els últims dies. En la darrera setmana, el registre acumulat arriba als 100 litres per metre quadrat. I, entre el setembre i el novembre, puja a 350. 

Intervenció el 2017

L'empresa de la infraestructura ferroviària assegura que el 2017 es va fer en aquest punt una feina de contenció del talús. Adif sosté que es va desbrossar, netejar, consolidar els materials i s'hi van col·locar barreres i una malla protectora, entre altres.

La investigació haurà de determinar si tot el que s'ha fet ha estat correcte.

Tant la presidenta d'Adif com el de Renfe s'han desplaçat a Vacarisses per expressar el condol i suport a les víctimes.

Servei per carretera entre Terrassa i Manresa durant dies

El comboi descarrilat (EFE)

La circulació de trens al punt de l'accident estarà interrompuda durant dies. Una vintena d'operaris hi treballaran 24 hores al dia, almenys fins al cap de setmana.

Renfe i Adif han explicat que durant els dies que s'allargui el tall, es cobrirà per carretera el tram Terrassa-Manresa de les línies R4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders per Vilafranca del Penedès) i R12 (Barcelona – Lleida per Manresa).

Primer de tot cal retirar els 450 metres cúblics de pedres i terra que han caigut a les vies. També caldrà assegurar el talús i desmuntar la catenària i, finalment, retirar el comboi accidentat, amb un tren taller. Els vagons s'hauran de desballestar al mateix lloc. 

Quan acabin aquestes feines, que han començat complicades per la pluja, s'hauran d'avaluar els danys a la via.

Dos dies dol a Vacarisses i Castellbell i el Vilar

La víctima mortal viatjava dreta, al costat de la porta, que s'ha desenganxat del comboi a causa de l'accident. L'impacte ha provocat que l'home sortís disparat. 

Tant l'Ajuntament de Vacarisses com el de Castellbell i el Vilar (Bages), d'on era la víctima mortal, han decretat dos dies de dol oficial.

També han convocat un minut de silenci aquest dimecres a les 12 del migdia davant dels respectius ajuntaments.

L'alcaldessa en funcions de Vacarisses, Olga Serra, ha denunciat la falta d'inversions: 

"Estic molt dolguda. És tema que fa molt temps que reivindiquem tots els municipis d'aquesta zona, que estàs a molt poc de Terrassa i de Manresa i a les línies de comunicació amb transport públic o per carretera realment hi fa falta una gran inversió." 

 

El mort en el descarrilament tenia 36 anys i la doble nacionalitat espanyola i uruguaiana. Precisament, l'Uruguai ha expressat el seu condol i solidaritat amb la família de la víctima.

 

TEMES:
Mobilitat Infraestructures

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS