Nou impuls a la ficció de TV3

Les exitoses "Merlí" i "Cites" s'emetran a tot Espanya

Atresmedia n'ha comprat els drets d'emissió per a tot el territori espanyol
Francesc Orella, envoltat dels seus alumnes a la ficció

Francesc Orella, envoltat dels seus alumnes a la ficció

L'èxit d'audiència ha consolidat "Merlí" com la referència televisiva a Catalunya les nits de dilluns. Una mitjana del 17% de "share" i de 540.000 espectadors en els capítols emesos fins ara avalen la qualitat d'aquesta producció. Unes xifres que han despertat l'interès del grup de comunicació Atresmedia per comprar-ne els drets d'emissió per a tot el territori espanyol. En la mateixa operació, Atresmedia ha adquirit també els drets de "Cites", un altre èxit d'audiència de TV3, que ja prepara una segona temporada.

A "Merlí", Francesc Orella interpreta un professor de Filosofia que estableix una relació molt particular amb els seus alumnes de Batxillerat. La sèrie, produïda per a TV3 per Nova Veranda 2010, amb idea i guió d'Héctor Lozano i direcció d'Eduard Cortés, és una bona mostra de l'aposta de Televisió de Catalunya pel talent i per la producció de qualitat. Ja a la presentació de la sèrie, la cap de Coproduccions i Ficció de TV3, Susanna Jiménez, assegurava que aquesta producció "reuneix una gran factura visual, la utilització d'escenaris naturals i les bones interpretacions dels actors, cosa que sens dubte captarà l'atenció no només dels joves sinó també del públic adult".

"Cites", fenomen a la web

Dirigida per Pau Freixas i protagonitzada, entre altres, per Eduardo Noriega, Aida Folch, Montse German, Marc Cartes i Eva Santolaria,"Cites" va ser un dels grans èxits de TV3 de la temporada passada. Basada en el format original de la sèrie britànica "Dates", de Brian Elsley, la sèrie se situa a Barcelona i cada capítol se centra en dues cites, on entren en joc les pors, els secrets i les expectatives dels seus protagonistes. "Cites" va consolidar-se ràpidament entre l'audiència de TV3, alhora que triomfava també com la sèrie més vista a la carta a través de tv3.cat. I és que si "Merlí" i "Cites" comparteixen alguna cosa, és l'èxit entre el públic més jove, un sector sempre difícil de captar.