Audiències

TV3 torna a ser líder aquest novembre

TV3 va ser durant el mes de novembre la cadena preferida pels espectadors catalans i ha marcat un nou rècord: 17 mesos seguits liderant les audiències.
TV3 lidera el penúltim mes del 2013, amb el 13,7% de quota i treu 2,1 punts d'avantatge a la segona cadena més vista
TV3 ha liderat 21 dels 30 dies del mes de novembre
TV3 lidera també el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 21, dels quals 7 se situen entre els 10 primers
Els programes de TV3 lideren el rànquing de programes un total de  24 dies, dels quals 18 ho fan amb els "Telenotícies"
Els programes "El foraster", "Crackòvia", "APM?" i "El convidat", han tingut quotes d'audiència del 20%
La transmissió de TV3 del partit de la Champions Àjax-Barça, el programa més vist del mes, amb més d'un milió d'audiència
Les transmissions de les 19 curses de la Fórmula 1 han tancat la temporada, amb una quota mitjana global del 26,9%
TV3 lidera les audiències mitjanes de novembre a les franges de matí, migdia, sobretaula, "prime time" i matinada
TV3 manté el notable alt del 8,1 en la valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK i el 33 el lidera, amb un 8,5


TV3 es manté ferma en el liderat davant la forta competència dels canals privats i torna a fer rècord històric aquest novembre liderant l'audiència durant 17 mesos seguits, des del juliol del 2012.
Aquest mes de novembre ha mantingut la pauta manifestada des del juliol: que TV3 és l'única cadena que supera en més de 3 punts el marge del 10% de quota, amb un 13,7% i 2,1 punts més que la segona cadena, Antena 3, que ha tingut l'11,6%. Amb aquest marc de referència, TV3 ha estat líder 21 dels 30 dies del novembre. Aquest liderat absolut de TV3 es dóna també en el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 21 programes, que han liderat l'audiència 24 de les 30 jornades d'un mes en què el consum de televisió ha arribat fins als 262 minuts de mitjana per persona i dia, una dada que s'acosta als alts índexs dels dos primers mesos de l'any, que va ser de 272 minuts. De les altres cadenes de Televisió de Catalunya cal destacar que el canal de notícies 3/24 i el canal Esport3 mantenen el liderat de les cadenes temàtiques. Finalment, i pel que fa a la valoració qualitativa, TV3 manté el notable alt del 8.1 i el 33 lidera aquest índex qualitatiu, amb un 8.5

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder destacada al novembre, amb el 13,7% de quota i més de dos punts d'avantatge en relació a Antena 3 i Tele 5, que han quedat en segon i tercer lloc del rànquing amb quotes de l'11,6% i de l'11,4%, respectivament, després d'una forta competència al llarg de tot el mes. En el quart lloc s'ha situat TVE, amb el 7,1%; en el cinquè, La Sexta, amb el 6,1%; en el sisè, Cuatro, amb el 5%; en el setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 5,2%, i en el vuitè, 8TV, amb el 3,3%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut una quota d'audiència del 2%, i el Super3/33, l'1,6%. El liderat de TV3 d'aquest novembre, en què ha estat la cadena més vista un total de 21 dels 30 dies del mes (18 dies feiners i 3 dies del cap de setmana), s'ha basat en la solidesa de la graella que manté des de fa temps: amb el liderat absolut i destacat dels "Telenotícies"; amb programes estables des de ja fa unes quantes temporades, com ara "Els matins", "La Riera", o "Divendres"; amb les noves apostes estrenades o retornades aquest setembre, com ara "El convidat", "El foraster", i "Oh Happy Day", i amb les transmissions esportives, com les de la Champions de futbol i de les curses de Fórmula 1.

En aquest sentit, cal destacar tres aspectes concrets: que els capítols d"El foraster", "Crackòvia", "APM?" i "El convidat", emesos aquest novembre han tingut audiències del 20% de quota; que la temporada de Fórmula 1 s'ha tancat a TV3 amb una mitjana de quota global de les 19 transmissions de les curses del 26,9%, amb una audiència màxima superior al milió d'espectadors en dues proves i amb una audiència acumulada total de més de 4 milions de persones, i que la transmissió de TV3 del partit de la lligueta de la Champions Ajax-Barça ha estat el programa més vist a Catalunya aquest novembre, amb una audiència milionària: 1.108.000 espectadors de mitjana i el 33,5% de quota.

El liderat diari de TV3 es destaca també en les jornades en què els seus programes han estat els més vistos i en les franges horàries. Els programes de TV3 han estat líders un total de 24 dels 30 dies. Destaquen els "Telenotícies", líders 17 jornades. Els altres  programes de TV3 que han liderat l'audiència 6 jornades més són: "Polònia" (2 dies); "Crackòvia"; "El foraster"; la transmissió del partit de la Champions Ajax-Barça, i "APM?".

I, per franges horàries, TV3 ha liderat les franges de matí (12,4% de quota), migdia (24,7%), sobretaula (15%), "prime time" (14,8) i matinada (9,2%). De les franges de matí i sobretaula es poden destacar aquestes mitjanes: "Els matins", amb una quota del 16,4%; "Cuines", amb el 25,7%; "La Riera", amb el 25% de quota,  "Divendres", amb el 13,5%, i "El gran dictat", amb l'11,4%.
Del "prime time" destaca la solidesa de la programació de les cinc jornades intersetmanals: "Crackòvia", amb el 18,3%; "El convidat", amb el 18,7%; les transmissions dels partits de la Champions de futbol, amb el 25,4%; "Sense ficció", amb el 15,6%; "APM?", amb el 17,8%; "El foraster", amb el 21,6%; "La meva", amb el 15,7%; "Polònia", amb el 18,5%; "Zona zàping", amb el 13%, i "La gran pel·lícula" dels divendres, amb l'11,2%.
Dels caps de setmana d'aquest novembre cal destacar les mitjanes de: les transmissions de les tres últimes curses de Fórmula 1, amb el 19%; "Caçadors de bolets", amb el 18,1%; "Oh Happy day", amb el 16,1%; "APM? Extra", amb el 14,8%; "Hat-trick Barça", amb l'11,7% i "30 minuts", amb l'11,5%. Per la seva banda, dos canals temàtics de TVC mantenen el liderat: el canal de notícies 3/24 obté l'1%, i el canal Esport3, l'1,3%.
 
TV3 copa 7 dels 10 primers llocs del rànquing dels 40 programes més vistos
 Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos al setembre, TV3 manté el liderat, amb 21, i copa 7 dels 10 primers llocs d'aquest rànquing. Els 7 programes de TV3 que copen les 10 primeres posicions són: l'Ajax-Barça, en el primer lloc i el programa més vist a Catalunya al novembre, amb 1.108.000 espectadors de mitjana i el 33,5% de quota; el "Telenotícies Vespre", en el cinquè lloc; el capítol dedicat a la Vall Fosca del programa "El foraster", en el sisè lloc; els "TN Migdia" i "TN Cap de Setmana Vespre", en el setè i vuitè lloc, respectivament; "Crackòvia", en el novè lloc", i "APM?", en el desè lloc. 
 
TV3 i el 33, les dues cadenes més ben valorades entre els més joves
 Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 manté la valoració global de 8.1, que ja té des del setembre i que al novembre ha compartit amb La Sexta. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent:  Antena 3, un 7.6; TVE i Tele5, un 7.5, i Cuatro, un 7.4. Lidera aquest rànquing de valoració qualitativa el 33, amb un 8.5.