TV3 revalida el lideratge al juny, tot i la competència del Mundial de futbol

TV3 és líder destacada del juny per onzè mes consecutiu, amb una quota del 13,7%, a més de 2 punts de la cadena classificada en segon lloc Aquest ha estat el millor mes de juny des de l'any 2011 Continua també el lideratge de TV3 en les franges de "day time" i "prime time" TV3 ha estat la cadena més vista 19 dies dels 30 del mes de juny, i també ha liderat el rànquing de programes en 17 ocasions. 14 dels 20 programes més vistos del mes són de TV3, amb informatius i entreteniment Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en credibilitat i en imparcialitat TV3 és la cadena més ben valorada, amb una puntuació del 8,5, i manté el rècord històric que va aconseguir al març i al maig Excel·lent estrena de "Quatre gats", nou rècord històric de "Joc de cartes" i el documental "20-S" va ser el segon més vist de la història del "Sense ficció", amb una quota del 33,7% i 982.000 espectadors, i va obtenir un índex qualitatiu del 9,3 al panel GFK Durant aquest mes, el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de més de 9 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 26% respecte al mateix mes de l'any passat

Tot i la competència del Mundial de futbol, TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes de juny, TV3 ha aconseguit una quota del 13,7%. Ha superat en 2,1 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 4,5 punts, la tercera, Antena3.

TV3  continua liderant en les franges de "day time", amb una quota del 13,6% i a 2,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de "prime time", amb una quota del 15,3%, i supera en 1,4 punts la segona classificada.

TV3 ha liderat l'audiència durant 19 dies dels 30 del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 17 ocasions. També ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al juny, amb un 8,5 al panel de GFK. GFK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, credibilitat i imparcialitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 11 ocasions, 7 de les quals ho ha fet el "TN vespre". Entre els 20 programes més vistos hi ha l'edició del "TN vespre" del 5 de juny, amb una audiència de 651.000 espectadors i una quota del 24,8%, el "TN cap de setmana vespre" del 10 de juny, que va ser seguit per 613.000 espectadors i va obtenir una quota del 23,4%; el "TN migdia" del 14 de juny, amb una audiència de 497.000 espectadors i una quota del 28,1%, i el "TN cap de setmana migdia" del 3 de juny, amb una quota del 23,4% i 439.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GFK. El "TN comarques" és el més ben valorat, amb un 9,1. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 95,4%, i en imparcialitat, amb un 92,8%.

Gran resultat d'audiència dels programes tant informatius com d'entreteniment

TV3 ha situat 14 programes en la llista dels 20 espais més vistos del mes. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, especials, reportatges i documentals.

L'espai de TV3 més vist del mes de juny ha estat el documental del "Sense ficció" "20-S", que es va emetre el 28 de juny i que va fer una quota del 33,7% i 982.000 espectadors, el segon millor resultat de la història del programa. A més, 1.360.000 espectadors hi van connectar en algun moment de l'emissió. I la valoració qualitativa va ser excel·lent, amb un 9,3 al panel GFK.  L'especial "Més 3/24" del 28 de juny que es va emetre just després del documental "20-S" va ser el vuitè en el rànquing dels més vistos, amb una quota del 29,5% i 481.000 espectadors, i és el més vist del 2018. El programa està molt ben valorat en el panel de GFK, amb un 8,6.

El "Polònia" que es va emetre el 7 de juny, amb 661.000 espectadors i una quota del 23,9%, va ser el quart programa més vist del mes. I té una valoració qualitativa de les mes altes, amb un 8,9.

Bon resultat del "30 minuts" titulat "Hackers 1-0", que, amb 606.000 espectadors i una quota del 21,2%, va ser el segon més vist de la temporada, darrere d'"Els dies clau". També té una bona valoració qualitativa, amb un 8,9 en el panel de GFK.

L'entrevista que li va fer Vicent Sanchis al president de la Generalitat, Quim Torra, va ser el vuitè programa més vist del mes, amb 564.000 espectadors i una quota del 19,6%, i va liderar la franja, tot i competir amb un partit amistós de la selecció espanyola.

També continuen els resultats de rècord de "Joc de cartes", que va tornar a superar el seu millor resultat en l'emissió del 27 de juny, en què buscava el millor restaurant davant del mar del Maresme, amb 544.000 espectadors i un 24,0% de quota.

L'estrena de "Quatre gats", en què Ricard Ustrell va conversar amb Alex Salmond, va obtenir un resultat excel·lent,  amb una quota del 18,5% i 447.000 espectadors.

Entre els espais més vistos del mes també hi ha "Està passant", l'"APM?" i "Matriculats".

El web de la CCMA creix un 3% respecte al juny de l'any passat, i el consum de vídeo augmenta un 26% respecte a fa un any

Durant aquest mes de juny, el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de més de 9 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 26% respecte al mateix mes de l'any passat.

Les emissions més vistes en directe estan relacionades amb la investidura de Pedro Sánchez. Prop de 54.000 usuaris únics van seguir aquest fet per internet l'1 de juny a través d'"Els matins" i la transmissió del debat al 3/24. I el vídeo amb més audiència a la carta ha estat el de Mireia Belmonte agafant les regnes de l'entrega de medalles als Jocs Mediterranis, amb més de 100.000 reproduccions. "Com si fos ahir" obté el millor resultat des de l'estrena de la sèrie, amb més d'1.200.000 reproduccions durant el mes de juny.

El "Sense ficció" duplica la seva audiència en usuaris únics respecte al maig (+100%), sobretot gràcies a l'èxit del documental "20-S" que en acabar el mes ha estat vist per 74.000 usuaris únics. El dia de l'emissió va ser el programa més comentat a les xarxes socials, amb més de 121.000 missatges a Twitter.

El recull de cançons "El cançoner del Mic" és un dels continguts de TV3 més vistos per internet, amb més de 270.000 reproduccions durant el mes de juny.

L'audiència del portal de la CCMA  creix un 3% respecte al juny de l'any passat. La secció de notícies del portal (324.cat), ha tingut una audiència d'1,1 milions d'usuaris únics, que representa un increment d'un 10% respecte al mateix mes de l'any passat. I el Super3 ha fet un 22% més que el maig passat i supera els 243.000 usuaris únics mensuals.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat

Anar al contingut