Foto: Mark Bollhorst

TV3, premiada a Berlín per la campanya del servei a la carta del Super3 per a televisors connectats

El servei a la carta per a televisors intel·ligents del Super3, anomenat Botó Vermell, va rebre, dimecres a Berlín, el Premi a la Millor Campanya de Màrqueting en el Simposi HbbTV 2018. Jordi Mata, director de Recerca i Nous Serveis de l'àrea d'enginyeria i infraestructures, juntament amb Francesc Mas, gestor de projectes d'Enginyeria, Recerca i Innovació de la CCMA, van recollir el guardó.

La campanya de màrqueting, per la qual s'ha rebut el premi "Best marketing or promotion of an HbbTV based service" va consistir en la combinació d'un espot de televisió al Super3 i a TV3 anunciant el nou servei d'HbbTV, una campanya de bàners al web de TV3, i un seguit de mencions a les xarxes socials. El missatge principal de la campanya jugava amb el doble significat de la paraula "botó" (de roba/d'aparell). L'objectiu era explicar al públic de totes les edats, no només al públic infantil del Super3, on es troba exactament aquest botó i com s'ha d'accedir a aquest servei. El premi també valorava la repercussió d'aquesta campanya en el servei, i en aquest cas, l'augment del consum de vídeo en aquesta plataforma, des que es va posar en marxa, no va parar de créixer.

A banda de l'entrega de premis, ahir es va fer celebrar un simposi, en el qual Francesc Mas va oferir una conferència amb el títol "HbbTV, un excel·lent soci en el camí de la innovació" en què va presentar diversos projectes presents i futurs relacionats amb la tecnologia HbbTV, com ho és l'aplicació per televisors intel·ligents "Botó vermell del Canal Super3" que ha permès multiplicar per vuit el consum de continguts infantils en televisors compatibles. Francesc Mas també va explicar els avenços fets en els projectes europeus ImAc i EasyTV, on la segona pantalla permetrà el consum de continguts immersius o serveis d'accessibilitat enriquint l'emissió en televisors HbbTV.

En què consisteix el servei a la carta del Super3

El servei d'HbbTV del Super3, anomenat col·loquialment botó vermell entre els que el coneixen, es va posar en marxa el juliol de l'any passat, perquè els súpers puguin veure els seus programes i sèries preferides a la carta i des del seu televisor intel·ligent connectat a internet. L'accés al nou servei és molt senzill i es fa a través del botó vermell del comandament a distància.

Un cop a dins del servei, hi ha un gran ventall de continguts a la carta del canal Super3, com "La família del Super3", "MIC", "Els germans Kratt", "Prodigiosa. Les aventures de Ladybug i Gat Noir"   o "Invizimals", entres molts d'altres. Només cal seleccionar el programa que es vulgui entre tota l'oferta de continguts, accedir a la fitxa i triar el vídeo que es vulgui. Entre altres funcionalitats, el servei HbbTV del canal Super3 que permet configurar subtítols i audiodescripció.

Què és l'HbbTV

HbbTV respon a les inicials d'"hybrid broadcast broadband TV" i és una iniciativa estàndard de la Unió Europea destinada a connectar el televisor i internet.

A diferència de les aplicacions dels portals dels fabricants de televisors, a l'HbbTV l'usuari no ha de buscar ni instal·lar cap aplicació i l'entorn és el mateix sigui quina sigui la marca de l'aparell de televisió. Els continguts extres s'hi mostren des dels canals de televisió tradicionals i s'hi accedeix amb el botó vermell.

ccma.cat

 

Anar al contingut