TV3 manté el liderat absolut per setè any consecutiu

TV3, líder absoluta del 2016, amb l'11,4% de quota, encadena el setè any consecutiu de lideratge, rècord a Catalunya. TV3 ha liderat l'audiència en 135 ocasions i en 310 dies el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, 254 vegades un telenotícies. TV3 ha situat un total de 26 programes entre els 40 més vistos del 2016, entre els quals totes les edicions dels informatius, líders d'audiència, amb resultats que doblen els de la competència. La transmissió de TV3 de la pròrroga de la final de la Copa del Rei entre el Barça i el Sevilla, ha estat el més vist de l'any a Catalunya. Ell 3/24 continua liderant els canals temàtics de notícies, amb una quota de l'1,5%, aquest 2016. El canal Esport3 consolida el seu lideratge entre les cadenes temàtiques esportives amb l'1% de quota anual i el Super3/33 tanca l'any amb una quota de l'1,2%. A internet, els vídeos de TV3 registren prop de 80 milions de reproduccions. "La Riera", "Merlí" i els "Telenotícies", el més vist a la xarxa. TV3 augmenta la valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK i té una mitjana global anual de 8,3. Els telenotícies diaris tornen a liderar la valoració qualitativa en l'àmbit dels informatius amb una mitjana del 8,4, una dècima més que l'any passat, i són líders en credibilitat i imparcialitat.
TV3 tanca el 2016 mantenint el liderat absolut per setè any consecutiu, en els rànquings d'audiència i de programes. És la primera televisió que aconsegueix mantenir-se líder set anys consecutius a Catalunya. Set anys en primera posició, liderant un total de 69 dels 84 mesos d'aquest període que va des del 2010 fins ara. Aquesta solidesa de l'audiència de TV3 i la fidelitat dels seus espectadors fa que aquest 2016 la cadena hagi estat la més vista un total de 135 jornades i que, dels 366 dies d'aquest 2016, en 310 ocasions el programa més vist del dia hagi estat de TV3, i d'aquestes, en 254 hagi estat un telenotícies. D'altra banda, en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, TV3 n'ha situat 26. De les altres cadenes de Televisió de Catalunya cal destacar que el canal de notícies 3/24 i el canal Esport3 mantenen el liderat de les cadenes temàtiques i superen àmpliament els seus competidors directes. Finalment, TV3 obté una nota de 8,3 en l'índex qualitatiu que elabora l'empresa GFK. Amb aquesta valoració TV3 millora l'índex aconseguit els quatre anys anteriors i estableix un nou rècord qualitatiu. Els telenotícies de TV3 són els informatius més ben valorats, amb un índex qualitatiu mitjà de 8,4, que creix una dècima respecte l'any anterior.

Segons dades de Kantar Media, TV3 lidera l'audiència de l'any 2016, amb una quota anual de l'11,4%, davant de Tele5, amb una quota de l'11,3% i Antena 3, tercera un 10,4%. A continuació, La1 amb el 7,3%, seguida per Cuatro, amb el 6,5%, empatada amb La Sexta. La 2 se situa en una quota del 2%. Pel que fa als canals temàtics de TV3, el Super3/33 se situa en una quota de l'1,2% i el canal informatiu 3/24 es consolida com a referent informatiu a Catalunya, amb una quota de l'1,5%, el doble que la del seu directe competidor. Passa el mateix amb Esport3, líder en la seva temàtica, que tanca el 2016 amb una quota de l'1%.

TV3, líder del "day time" i el "prime time" de dilluns a diumenge

El liderat absolut de l'any de TV3 es basa en una graella que combina informació, entreteniment, ficció i programes de servei, i que ha aconseguit que el canal sigui líder en les franges de "day time" i de "prime time". Així, en la mitjana anual, TV3 obté una quota  de l'11,9% pel que fa al "day time" i també lidera la franja del "prime time" amb una mitjana del 12,3%, vuit i cinc dècimes, respectivament, per davant de T5, que ocupa la segona posició. 

Els informatius i el 3/24, líders

TV3 ha estat l'única cadena que ha situat totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, amb quotes d'audiència que es belluguen entre el 18 i el 27% de quota, i que  dupliquen les dels informatius de les altres cadenes. Cal afegir que, pel que fa a la valoració qualitativa, els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GFK i que aquest any els han atorgat un índex mitjà del 8,4, una dècima més que l'any passat. A més, els espectadors també els atorguen la millor qualificació en els conceptes de credibilitat i també en imparcialitat.

L'especial "E16. Els resultats", del dia 26 de juny va tenir una audiència mitjana de 770.000 espectadors i una quota del 26,3%. En el global d'aquell diumenge, 2.484.000 espectadors van contactar amb els especials de TV3 i el 3/24. Aquest és un dels programes informatius que apareixen en el rànquing dels 40 amb més audiència del 2016, on hi destaca la presència de totes les edicions dels "Telenotícies" de TV3, el més vist dels quals el "TN cap de setmana vespre" del dissabte 27 de febrer, un dia en què la neu va arribar a les Terres de l'Ebre i a les comarques de Lleida, va tenir una audiència de 783.000 espectadors i una quota del 28,4%.

Aquest TN és el primer programa informatiu que apareix en el rànquing dels més vistos de l'any on també hi destaca la cobertura de tot el procés que va acabar amb la dimissió del president Mas i el relleu per part de Puigdemont. La roda de premsa d'Artur Mas on anunciava deixava pas a Puigdemont, el dia 9 de gener, va tenir una audiència de 685.000 espectadors i una quota del 31,8%.

El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota de l'1,5%, quatre centèsimes més que l'any anterior. Com a canal de referència, el 3/24 ha estat seguint puntualment l'actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un molt bon resultat d'audiència, com per exemple la dels atemptats a Brussel·les, el dia 22 de març.

Entreteniment, ficció i servei

No només el vessant informatiu: la ficció, l'entreteniment i els programes de servei també han obtingut una bona acollida entre l'audiència. Programes com  "El foraster", "Polònia" o "Crackòvia"; dramàtics com "Merlí", "Nit i dia" o "La Riera"; reportatges de servei, com els de "30 minuts" o els documentals de "Sense ficció", o programes com "Les músiques d'Obama", "El doblet" o "Els homes de Lucho", han connectat amb l'audiència a través d'una oferta variada i per a tots els públics, marca TV3.

A "Polònia", el 16 de gener, just després de la investidura de Carles Puigdemont, el Mas fictici feia el seu darrer discurs de tancament i també l'actor que interpretava el personatge, Bruno Oro, que es va acomiadar del programa. Aquest capítol el van seguir 807.000 espectadors i va tenir una quota del 26,2%.

El més vist de l'any en el camp de l'entreteniment ha estat la visita d'"El foraster" a Castellar de N'Hug, amb una quota del 27,4% i una audiència de 829.000 espectadors.

En el terreny dels dramàtics cal destacar l'èxit de "Merlí". El capítol "Boeci", amb 599.000 espectadors i una quota del 21,1% va ser el més vist de l'any.

"30 minuts" ha obtingut audiències superiors al mig milió d'espectadors en molts dels reportatges i ha arribat als 684.000 espectadors en el programa emès el 10 d'abril, "Trànsit". "Sense ficció", amb "Sexe, maraques i chihuahues", va tenir una audiència de 458.000 espectadors i una quota del 16,7%. 

Esport, el més vist de l'any

El programa més vist de l'any ha estat la transmissió de la prorroga de la final de la Copa del Rei que van disputar el Barça i el Sevilla el dia 22 de maig, que va tenir 1.395.000 espectadors i una quota del 42,3%. A continuació segueixen més transmissions esportives – de TV3 i altres cadenes- fins arribar a la posició número 11 i trobar, altre cop, un programa de TV3 com és "El foraster" en la seva visita a Castellar de n'Hug.

La transmissió més vista al canal Esport3 va ser l'enfrontament entre el Barça i el Madrid, en l'Eurolliga, que es va disputar el dia 17 de març, amb una audiència de 211.000 espectadors i una quota del 7,5%.

"Viure als Pirineus", el més vist al 33

La sèrie "Viure als Pirineus", concretament el capítol emès el dia 9 de maig, que va tenir 181.000 espectadors i una quota del 5,5%, va ser el programa més vist del 33.  "Gent normal", amb el capítol "Canviar d'orientació sexual d'adult", va ser el segon programa més vist del canal, amb 129.000 espectadors i una quota del 3,8%.

"Merlí", "La Riera" i els telenotícies lideren a la xarxa

El consum de vídeo a través del portal de Televisió de Catalunya ha crescut un 4% respecte l'any anterior pel que fa a reproduccions. Mensualment es fan 6,6 milions de reproduccions. En aquest 2016 s'han fet gairebé 80 milions de reproduccions. Les reproduccions de vídeos a través de les aplicacions mòbils han augmentat un 44% i en els televisors connectats, un 18%. En les apps de TV3, s'han fet 39 milions de sessions, amb un creixement del 22% respecte l'any anterior.

Els programes més vistos de l'any han estat "La Riera", "Merlí" i els "Telenotícies". Els deu vídeos més vistos del 2016 corresponen als diferents capítols de la sèrie "Merlí". El capítol 20 "Judith Butler" amb més de 260.000  reproduccions encapçala el rànquing.

El portal ha registrat durant aquest 2016 una mitjana mensual de més de 2,4 milions d'usuaris únics i 15 milions de pàgines vistes.

Els debats electorals, els programes més comentats a Twitter

Els programes més comentats el 2016 estan vinculats als Informatius de TV3. "E-16. El Debat", del dia 19 de juny, va ser el programa més comentat de tot l'any amb més de 100.000 tuits.

A les xarxes socials els diferents perfils de TV3 han assolit els 2,1 milions de seguidors a Twitter, amb un increment del 21%, i 4,1 milions de seguidors a Facebook amb un increment del 10%.

TV3, la cadena generalista més valorada

Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, aquest 2016 TV3 obté una nota de 8,3. Amb aquesta valoració, TV3 millora l'índex aconseguit els cinc anys anteriors i estableix un nou rècord qualitatiu. Els telenotícies de TV3 són els informatius més ben valorats, amb un índex qualitatiu mitjà de 8,4 i, segons els participants en el panel, són els més creïbles i de major confiança, a més de ser considerats els més imparcials.

www.tv3.cat